IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Dropbox отчете загуба след решението си да се насочи към работа от дистанция

Компанията има близо 400 млн. долара разходи, свързани с отказа от офисите

16:50 | 19.02.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Tiffany Hagler-Geard/Bloomberg</em></p>

Снимка: Tiffany Hagler-Geard/Bloomberg

Dropbox отчете 398,2 млрд. долара еднократни разходи за четвъртото тримесечие, отразяващи насочването ѝ към работа от дистанция, пише CNBC.

Когато коронавирусът достигна Съединените щати миналата година, редица компании затвориха офисите си и призоваха служителите си да работят от вкъщи. Някои фирми установиха, че работата от дистанция не само не повлия зле, а в някои случаи дори помага за повишаване на продуктивността, ето защо се насочиха към това да я направят постоянна. Това обаче има цена за компаниите със значителни инвестиции в недвижими имоти.

Dropbox, която разработва базиран в облака софтуер и софтуер за продуктивност, е известна с огромното си офис пространство в Сан Франциско. През октомври фирамата обяви плана си за работа от дистанция.

„Работата от разстояние (извън офиса) ще бъде нещо основно за всички служители и нещо обичайно за индивидуалната работа“, обяви Dropbox в публикация в блога си. Някои офиси ще останат отворени за съвместна работа.

През първото, второто и третото тримесечие на 2020 г. Dropbox отчете нетна печалба, след години, в които губеше пари. Таксата, свързана с новия начин на работа, която беше разкрита във финансовия отчет за четвъртото тримесечие, доведе до близо 246 млн. долара загуба за компанията, спрямо 33 млн. долара печалба за третото тримесечие.

Таксата е включена в резултатите извън общоприетите счетоводни принципи, които показват, че компанията генерира 28 цента печалба на акция, спрямо 16 цента през предходното тримесечие, а сумата е над консенсусната прогноза на анализаторите за 24 цента на акция, сочат данни на Refinitiv. По време на следборсовата търговия снощи акциите на Dropbox понижиха стойността си с 1%.

Преди Dropbox да обяви, че ще премине към работа от дистанция, технологични компании като Atlassian, Twitter и Zillow обявиха, че ще позволят на служителите си да продължат да работят от вкъщи, дори и след като пандемията отшуми. По-рано този месец най-големият работодател в Сан Франциско – Salesforce, заяви, че повечето от работниците му ще посещават офисите един до три дни в седмицата, когато е достатъчно безопасно да се върнат.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:50 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още