Бъдещето на Uber трябваше да е в автономните коли. Сега е в доставките на алкохол, пише CNN.
Днес компанията обяви, че придобива стартъпа за доставки на алкохолни напитки Drizly за 1,1 млрд. долара в акции и в брой. Сделката, която все още не е завършена, ще доведе до интегрирането на Drizly в приложението на Uber за доставка на храна, но ще остане и като отделно приложение.
Dirzly е основана през 2012 г. Според уебсайта компанията е вдъхновена от „простичка реплика“ между двама приятели: „Защо не може да ни се достави алкохол?“. Сега фирмата си партнира с хиляди търговци на дребно в над 1400 американски града и продава алкохол през платформата си, извършвайки доставки за по-малко от час.
„Където и да искате да отидете и каквото и да искате да получите, нашата цел в Uber е да направим живота на хората малко по-лесен. Ето защо се насочваме към нови категории като хранителните стоки, лекарствата с рецепта, а вече и алкохол“, коментира главният изпълнителен директор на Uber Дара Косровшахи.
Новината беше обявена в момент, в който услугите за доставки са изправени пред огромно търсене заради пандемията. Uber разчита на своя бизнес с доставки на храна Uber Eats, докато основното ѝ занимание – превозите, се борят с отслабналия интерес. През юли Uber придоби един от по-малките си конкуренти в доставките на храна. Сделката с Postmates беше изцяло в акции и е на стойност 2,65 млрд. долара.
Uber се насочи към серията придобивания, след като се отказа от част от амбициите си. През декември компанията продаде своето подразделение за автономни автомобили, както и операциите, целящи разработката на летящо такси.
Uber, която има дълга история на големи загуби, усеща ефекта от пандемията. Тя се раздели с близо 25% от служителите си в рамките на няколко кръга от съкращения през първата половина на миналата година. Именно тогава глобалната здравна криза оказа натиск върху основния бизнес на Uber.