Panasonic повиши прогнозата за годишната си оперативна печалба с повече от една втора, след като преструктурира операциите си и наблюдава възстановяване на продажбите, предава Ройтерс.
Новата прогноза за печалбата е за 230 млрд. йени (2,2 млрд. долара), след като по-ранната беше за 150 млрд. йени. Освен това сумата е по-висока от консенсусната прогноза на 15 анализатори за 174,6 млрд. йени, сочат данни на Refinitiv.
Въпреки че коронавирусната пандемия засегна търсенето на някои продукти на Panasonic, като системите за развлечения в самолет и дисплеите, тя спечели от нарасналото търсене на батерии за електромобили благодарение на датиращото от десетилетие партньорство с Tesla.
През октомври Panasonic разкри, че прави нови батерийни клетки, разработени от Tesla, а американската компания обяви, че тя ще помогне за намаляване наполовина на разходите за батерии и за стократно увеличение на производството до 2030 г.
Насочването на Panasonic от носещите малко печалба продажби на електроника за дома към фокусирането върху батерии и електроника за електромобили е процес, съблюдаван от главния изпълнителен директор Казухиро Цуга.
През ноември компанията обяви, че Цуга ще се оттегли през април след девет години начело на организацията. Сегашният ръководител на автомобилния бизнес Юки Кусуми ще заеме поста му.
За трите месеца, завършили на 31 декември, компанията отчете 30% ръст на оперативната печалба до 130,2 млрд. йени, сочат изчисления на Ройтерс. Panasonic е успяла да надмине средната прогноза на анализаторите за 74,6 млрд. йени, дадена от четирима анализатори.