България е на 40-то място сред 99 страни в света по добри условия за стартиране на онлайн бизнес, сочи проучване на Best Accounting Software.
Анализаторите са включили 20 различни категории за целите на класацията, сред които интернет проникване и покритие, благосъстояние на гражданите на страните и бизнес средата, както и достъпът до образована и опитна работна сила и логистиката. Разгледани са също корпоративните данъци, броят социални мрежи, интернет потребители и споделени работни пространства.
Данните разкриват, че основната част от най-добрите страни за стартиране на онлайн бизнес се намират в Европа. Заедно със САЩ, Канада и Сингапур тези страни предоставят отлична основа за гмурване в интернет бизнеса, но трябва да се има предвид, че тези локации обикновено вървят с по-високи корпоративни данъци.
Нито една държава не е на първо място във всички категории, затова авторите на проучането предлагат интерактивна карта, която представя подробна информация за всяка държава.
Дания изскача начело като най-добрата страна за стартиране на онлайн бизнес благодарение на добрата си оценка за сигурни интернет сървъри (над 277 хил. на 1 млн. души) и дял на потребителите с финансова сметка (99,92%). Освен това в Дания излиза най-евтино да се стартира бизнес като дял от брутния национален доход (0,2%). Страната е на второ място по дял на населението, който плаща сметки и пазарува онлайн (88%), и е в близост до върха по дял на интернет потребителите (98%).
онлайн
Топ 10 на най-добрите страни се допълва от Швейцария, Нидерландия, САЩ, Норвегия, Швеция, Сингапур, Германия, Канада и Люксембург.
България получава обща оценка от 53,27 точки от максимално възможни 100 благодарение основно на добро представяне в категориите "Необходими дни за стартиране на бизнес", "Брой процедури за регистрация на нов бизнес", "Абонати с широколентов достъп", "Корпоративни данъци", "Доставчици на системи за обработване на плащания", "Икономическа свобода", "Дигитални умения" и други.
Страната ни изостава обаче значително по брой споделени работни пространства, сигурни интернет сървъри, брутен национален доход на глава от населението и дял от населението, което използва интернет за пазаруване и плащане на сметки.
В дъното на класацията 10-те страни с най-лоши условия за създаване на онлайн бизнес са Хаити, Венецуела, Уганда, Ангола, Замбия, Пакистан, Камбоджа, Непал, Бангладеш и Таджикистан.