Бившият главен изпълнителен директор на авиационния концерн Airbus SE Том Ендърс е поредната личност от индустрията за въздушен транспорт, която подчертава започналата трансформация в авиационния сектор, присъединявайки се към борда на германския стартъп Lilium, съобщава Bloomberg.
Ендърс, който е ветеран в индустрията с около 30-годишен стаж, прекара седем години начело на Airbus, преди да се оттегли през 2019 г. Компанията Lilium го е впечатлила с фокуса си върху междуградските полети посредством чиста енергия, силните партньори и близките отношения с Агенцията за авиационна безопасност на Европейския съюз (ЕС), става ясно от изявление, публикувано в понеделник (11 януари).
Lilium е основана през 2015 г. и има за цел да управлява изцяло електрически петместни летящи таксита, които излитат и кацат вертикално.
Стартъпът е договорил сделки с летищата в Дюселдорф и Кьолн-Бон в Европа, както и с Орландо, Флорида в САЩ за откриване на транспортни центрове.
Компанията се превърна в еднорог (стартъп, оценен на 1 млрд. долара или повече), след като през миналата година набра 275 млн. долара в рамките на два кръга на финансиране от инвеститори, включително Tencent Holdings Ltd., Atomico и по-късно Baillie Gifford & Co.
„Том очевидно ще внесе огромен опит от някои от най-големите световни аерокосмически програми и е управлявал една от двете най-големи авиокосмически компании“, споделя в интервю изпълнителният директор на Lilium Даниел Виганд.
Ендърс се присъединява към дълъг списък от авиационни лидери, фокусиращи се от големите авиокосмически компании към стартъпи, докато тласъкът към по-устойчив и екологичен въздушен транспорт се засилва.
Нарастващата климатична криза оказва натиск върху цялата индустрия, която е принудена да премине към по-чисти горива и да ограничи въглеродния си отпечатък, предоставяйки на стартъпите рядко предимство пред утвърдените авиокосмически фирми.
На свой ред опитът на личности като Ендърс влива необходимата увереност в новите компании – от връзки с доставчици до отношенията с регулаторните органи, както и при набирането на допълнителен капитал.