През 2020 г. рекламната индустрия проведе една хуманизирана кампания. Около това мнение се обединиха PR специалистите Любомир Аламанов, Даниел Киряков и Александър Христов, които коментираха в ефира на Bloomberg TV Bulgaria своите виждания за рекламния бизнес и най-нашумелите рекламни кампании през тази година.
„Рекламите са все по-открити и компаниите комуникират по-добре с потребителите“, смята Даниел Киряков.
Според експертите последната реклама на Nike говори за тържеството на духа и показва, че човекът трябва да продължи да се бори независимо от трудностите, с които всички се сблъскваме.
Що се отнася до рекламата на Tesco, те заявиха, че е дала един комичен поглед върху иначе „шантавата година на потребление“.
Любо Аламанов напомни, че пандемията ни смири и ни накара да повярваме, че не сме безсмъртни, а рекламите са последвали тези изводи. Той обаче заяви, че не харесва залитането към соц послания.
Относно прогнозите за рекламния бизнес през следващата година Аламанов посочи, че ключовите думи вероятно ще бъдат: надежда, възход, развитие, преодоляване.
„Ще се говори за това да си помогнем, да сме заедно и да изградим отново света, в който ще трябва да живеем“, заяви той.
Д-р Александър Христов добави към ключовите думи "смелост" и "увереност".
„Смелост да се прави нещо нестандартно, защото стандартите неща вече не вършат работа и увереност, че ще можем да докараме бизнеса отново на високо ниво“, отбеляза експертът.
Кои са героите от рекламите и успяха ли да ни провокират? Кои бяха най-екстравагантните реклами през 2020 г.? Какви послания ще има в рекламите на 2021 година?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на “Бизнес старт“може да видите тук.