Братът на един от най-близките съветници на новоизбрания президент на САЩ Джо Байдън си има нов клиент – Amazon. Джеф Рикети, брат на съветника на Байдън Стив Рикети, си е осигурил лобистки договор с Amazon Web Services, облачната платформа на Amazon и дъщерна компания на технологичния гигант, според нов доклад за разкриване на лобизма, пише CNBC.
Според доклада Рикети се е регистрирал да лобира за Amazon Web Services на 13 ноември, само седмица след като стана ясно, че Байдън вероятно ще победи Доналд Тръмп. Адвокати по етика коментират пред медията, че Стив Рикети, който също е бил лобист, вероятно ще трябва да се оттегли от въпроси, които могат да повлияят на клиентите на брат му.
Човек, запознат с връзките между братята, казва, че те държат професионалния си живот встрани от личния и че Джеф Рикети никога не би лобирал през брат си Стив. Стив не е играл роля в бизнеса на брат си, тъй като е продал дела си във фирмата през 2012 г., казва още източникът на медията.
Позицията на Байдън към Amazon включва призиви компанията да започне да плаща данъците си.
В доклада за лобиране се посочва, че Джеф Рикети ще лобира за Amazon по въпроси, свързани с пандемията и прилагането на Закона за грижите. Изглежда, че Amazon е на ръба да разшири своя бизнес в здравеопазването, известен като Amazon Care.
Рикети се е регистрирал да лобира и за Evofem Biosciences на 15 ноември, дни след като официално е започнал работа за Amazon. Той ще се съсредоточи върху „федералните здравни политики, свързани с покритието на контрацептивни услуги“ за Evofem, според доклада за разкриване на лобизма.
За Amazon това е последният ход да започне тихо да се подготвя за входящата администрация на Байдън. Ройтерс вече съобщи, че двама служители в компанията за електронна търговия работят целенасочено в подкрепа на това техни съюзници да влязат в екипа на Байдън.
По време на администрацията на Тръмп Amazon също нае близки до президента за лобистка работа. Един от тези лобисти беше Джеф Милър, дългогодишен набирател на средства за кампанията на Тръмп.
Amazon и Джеф Рикети не са отговорили на исканията на CNBC за коментар.