Технологичният гигант IBM обяви миналата седмица, че Ablera, българска компания, специализирана в разработването на дигитални продукти на базата на изкуствен интелект (AI) и машинно самообучение (Machine Learning), е използвала IBM Garage за създаване на прототип на базата на който е разработила „Beth“ – многоезичен и многоканален виртуален асистент за застрахователни компании.
Интелигентната разговорна платформа на Ablera (която е вече факт) поддържа взаимодействието между застрахователните компании с техните клиенти, агенти и служители, помагайки им за бързо и лесно изпълнение на различни дейности като получаване на оферти, уведомления и обработка на щети и др., всичко това в реално време (24/7), като наподобява комуникация с реален служител на застрахователя или негов агент.
Beth води клиентите през всички стъпки нa застрахователния процес, за да отговаря на техните въпроси и изпълни поставените от тях заявки и задачи в рамките на минути, премахвайки по този начин редица административни препядствия и ограничениятата наложени от обслужването от човек.
Потребителите комуникират с Beth на родния си език и през различни канали (платформи за съобщения, уеб, приложения) в зависимост от достъпа и предпочитанията си, както и от различни типове устройства, свързани с интернет.
За разлика от стандартните чат-ботове, работещи с пре-дефинирани въпроси и отговори, Beth е обучен да разбира разнообразни въпроси, зададени по различни начини, да разпознава намеренията на потребителя и да предоставя персонализирани отговори и съвети, като извлича необходимата информация от множество системи, с които е интегриран (основната система на застрахователя, финансовата система, системата за управление на клиентите и др.).
Beth може да бъде използван и за всички бизнес линии – автомобилно и имуществено застраховане, помощ при пътуване и др. Обучението на Beth за останалите бизнес-линии от общото застраховане, както и здравно застраховане, са включени в Road Map-a на компанията за слещата година.
Ablera поддържа дигитализацията на застрахователните компании не само с интелигентния асистент, но и с друга тяхна разработка – иновативна, AI базирана застрахователна система – IPAL. Това, което отличава продукта от традиционно използзваните такива системи, е интегрирането на множество модерни технологии като аналитични модели, автоматично разпознаване на изображения, извличане на данни от снимки на документи без ръчно въвеждане, които оптимизират голяма част от бизнес-процесите при застрахователите, драстично съкращава времето за обслужване на клиентитеи гарантира висока степен на персонализация. С помощта на снимка от мобилният си телефон например клиентът може да заведе щета при пътен инцидент, която системата да обработи, да идентифицира кой детайл е увреден, да оцени степента на увреждане и и да изплати щетата в рамките на минути, без необходимостта от огледи и сложни административни процедури. При запитване за оферта, въз основа на данните за клиента, системата му предлага продукти и услуги специално съобразени с неговите нужди и цели, прилагайки силата на изкуствения интелект за точен анализ и оценка на конкретната заявка.
Компанията също така планира от догодина да интегрира и IoT технология в системата, която чрез телематични устройства да извлича данни от автомобила за пробега, начина на шофиране и цялостното поведението на водача на пътя. На базата на тези дани системата ще оптимизира и динамично преизчислява застрахователната премия, съобразно степента на риск, която се асоцира с поведението на шофьорите, и начина на еклоатация на автомобилите. Такива застрахователни продукти (динамично каско) се очаква тепърва да набират популярност у нас и с планираното поетапно въвеждане на системата „бонус-малус“ от КФН.