"Търговията в дигиталното пространство е същата като традиционната. Ако не се поддържа достатъчно добро ниво на ефективност и не се спазват оптимални процеси, в един момент, когато е изправен пред по-сериозна конкуренция, този магазин се проваля", обясни той.
По информация на Методи Дреновски броят на електронните магазини в България в някои месеци е нараснал с 55% на годишна база, което е доказателство, че „интересът на търговците за присъствие в дигиталното пространство се увеличава много рязко".
Главният изпълнителен директор на СуперХостинг.БГ посочи, че тенденцията обхваща всички сектори, включително и този на услугите, който до този момент е бил най-скептично настроен за дигитална трансформация.
"Цените за създаването на електронен магазин не са се променили тази година, но има една условност - цената зависи много от функционалността, която желае клиентът и платформата, която си е избрал. За един малък магазин, който стартира със софутерна "service-платформа", цената възлиза на около 600 лева за първата година", информира Дреновски.
Според него това е добра цена, при условие, че клиентът има възможност да вложи собствен ресурс за реклама, за да привлече повече клиенти.
По този модел магазинът може да фунционира в продължение на години и след като търговецът добие увереност в начинанието си и в собствените си бизнес процеси, може да инвестира в надграждане на дигиталното си присъствие", съветва Методи Дреновски.
Кои сектори досега не се възползваха от платформи за онлайн магазини?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.