IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Платформата за игри Roblox отложи своето IPO за началото на 2021 г.

Базираната в Сан Матео Roblox е подала заявление за набиране на 1 милиард долара чрез IPO на Нюйоркската фондова борса

12:45 | 12.12.20 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Gabby Jones/Bloomberg</em></p>

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Американската платформа за игри Roblox Corp. е отложила планираното първично публично предлагане (IPO) за следващата година, като работи със съветници, за да подобри процеса в полза на служителите и инвеститорите, предава Ройтерс, позовавайки се на съобщение на компанията.

Плановете на Roblox за IPO станаха ясни в момент, в който търсенето на видео игри и развлечения у дома нарасна значително в САЩ, тъй като потребителите продължават да прекарват повече време вкъщи заради пандемията. 

„Виждали сме дружества да възприемат иновативни подходи за създаване на насочени към пазара взаимоотношения между инвеститори и компании“, посочва главният изпълнителен директор на Roblox Дейвид Басуцки. „Решихме да използваме тази възможност, за да работим с нашите съветници, за да видим как ще успеем да направим такива подобрения“, добавя той.

Басуцки изтъква, че компанията очаква да се листне в началото на следващата година. Базираната в Сан Матео Roblox е подала заявление за набиране на 1 милиард долара чрез IPO на Нюйоркската фондова борса.

Източник, запознат с дейността на компанията, заяви, че Roblox се надява да получи по-високи цени за своето IPO, след като цената на акциите на Airbnb Inc и DoorDash Inc нарасна значително по време на  първия им ден на търговия.

DoorDash набра 3,4 млрд. долара и отчете поскъпване на  акциите в размер на 92% през първия ден на търговия, докато цената на книжата на Airbnb скочи с 142% по време на нейното IPO, в което набра 3,5 млрд. долара.

Потребителските разходи за видео игри в Съединените щати достигнаха рекордните 11,6 млрд, долара през второто тримесечие. Това е с 30% повече спрямо година по-рано, сочат данни на компанията за пазарни проучвания NPD Group.

Платформата Roblox предлага различни игри на мобилни устройства и игрални конзоли. Компанията предлага т.нар. freemium модел, в рамките на който игрите се предлагат безплатно, а след това се правят покупки в играта.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:10 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още