Американската платформа за игри Roblox Corp. е отложила планираното първично публично предлагане (IPO) за следващата година, като работи със съветници, за да подобри процеса в полза на служителите и инвеститорите, предава Ройтерс, позовавайки се на съобщение на компанията.
Плановете на Roblox за IPO станаха ясни в момент, в който търсенето на видео игри и развлечения у дома нарасна значително в САЩ, тъй като потребителите продължават да прекарват повече време вкъщи заради пандемията.
„Виждали сме дружества да възприемат иновативни подходи за създаване на насочени към пазара взаимоотношения между инвеститори и компании“, посочва главният изпълнителен директор на Roblox Дейвид Басуцки. „Решихме да използваме тази възможност, за да работим с нашите съветници, за да видим как ще успеем да направим такива подобрения“, добавя той.
Басуцки изтъква, че компанията очаква да се листне в началото на следващата година. Базираната в Сан Матео Roblox е подала заявление за набиране на 1 милиард долара чрез IPO на Нюйоркската фондова борса.
Източник, запознат с дейността на компанията, заяви, че Roblox се надява да получи по-високи цени за своето IPO, след като цената на акциите на Airbnb Inc и DoorDash Inc нарасна значително по време на първия им ден на търговия.
DoorDash набра 3,4 млрд. долара и отчете поскъпване на акциите в размер на 92% през първия ден на търговия, докато цената на книжата на Airbnb скочи с 142% по време на нейното IPO, в което набра 3,5 млрд. долара.
Потребителските разходи за видео игри в Съединените щати достигнаха рекордните 11,6 млрд, долара през второто тримесечие. Това е с 30% повече спрямо година по-рано, сочат данни на компанията за пазарни проучвания NPD Group.
Платформата Roblox предлага различни игри на мобилни устройства и игрални конзоли. Компанията предлага т.нар. freemium модел, в рамките на който игрите се предлагат безплатно, а след това се правят покупки в играта.