Американският онлайн търговец Amazon заяви, че тазгодишният празничен сезон за пазаруване е бил най-големият в историята му, след като коронавирусната пандемия принуди повече хора от всякога да започнат да пазаруват онлайн, предава CNBC.
В блога си гигантът в електронната търговия пише, че клиентите пазаруват по-рано подаръци и сезонни стоки за любимите си хора. Това се случва в момент, в който много търговци на дребно, които разчитат на физически магазини, се борят да оцелеят.
Сред популярните покупки до този момент попадат новата колонка Echo Dot, книгата на Барак Обама „Обетована земя“ и регенерираща и хидратираща маска за суха и увредена коса на Revlon, твърди Amazon.
„В празничен сезон, който не прилича на никой друг, е ясно, че клиентите все още искат добри оферти за подаръци за любимите си хора или нещо допълнително за себе си, а ние сме щастливи да помогнем за доставянето на усмивки през сезона“, коментира Джеф Уилке, който е главен изпълнителен директор на Amazon Worldwide Consumer.
„Благодаря на нашите клиенти, служители и търговски партньори по света за това, че създават най-големия ни празничен сезон до момента, както и за всичко, което правят, за да подкрепят нашите общности и да се подкрепят взаимно през годината“.
Amazon не разкрива какъв е размерът на продажбите ѝ от Черния петък и Кибер понеделника, които обичайно са най-натоварените дни за компанията през празничния сезон.
Amazon е критикувана, че промотира собствените си продукти с предимство пред тези на независимите търговци, но компанията посочва, че последните се радват на „рекордно търсене“ в платформата ѝ през тази година.
Независимите бизнеси, продаващи в Amazon, са надминали 4,8 млрд. долара глобални приходи от Черния петък до Кибер понеделника, обяви Amazon, допълвайки, че сумата е с 60% повече спрямо година по-рано. Онлайн търговецът твърди, че 71 хил. малки и средни бизнеси пък са генерирали над 100 хил. долара продажби от началото на празничния сезон.
Подобно на много търговци на дребно, Amazon започна да предлага празничните си намаления по-рано от всякога през 2020 г. Prime Day, Който беше отложен от средата на юли за октомври, даде неофициален старт на празничното пазаруване.
Въпреки това ранно начало потребителите отвориха портфейлите си и на Черния петък и Кибер понеделника, като направиха по-голямата част от покупките си онлайн. Онлайн разходите на Черния петък са нараснали с 22% на годишна база до рекордните 9 млрд. долара според Adobe Analytics. Кибер понеделникът също се очаква да достигне рекордни продажби, като се има предвид, че е най-натовареният ден за онлайн пазаруване от годината.
Вълната от онлайн поръчки е лоша новина за физическите магазини. Много потребители остават предпазливи, когато става дума за посещения в препълнени магазини и търговски центрове. Трафикът на посетители в магазините на Черния петък се е сринал с 52% спрямо година по-рано, сочат данни на Sensormatic Solutions.
Amazon е една от най-добре позиционираните компании в областта на търговията на дребно и печели значително от тази тенденция.
Още новини за технологичните компании можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.