Пандемията от COVID-19 засегна всички индустрии, но също така ускори много тенденции и електронната търговия е сред най-печелившите.
Много платформи за търговия на дребно станаха свидетели на безпрецедентно увеличение на трафика през 2020 г., надминавайки дори пиковите нива на празничния сезон. Бумът в онлайн продажбите предизвика скок на приходите и пазарната капитализация на най-големите играчи на пазара.
Според данните, представени от Buy Shares, пазарната капитализация на Amazon, Alibaba Group, JD.com, eBay и Rakuten, петте най-големи компании за електронна търговия в световен мащаб, е достигнала почти 2,6 трилиона долара през октомври, което е 90% скок спрямо същия период на миналата година.
През септември 2019 г. общата пазарна капитализация на петте гиганта за онлайн търговия възлизаше на 1,38 трлн. долара по данни на Yahoo Finance. До края на годината тази стойност скочи до 1,58 трлн. долара. След лек спад до 1,57 трлн. долара през март тя се покачи до 2,1 трлн. долара през юни, което е 33% увеличение от началото на 2020 г. През следващите три месеца тази стойност набъбна с още 490 млрд. долара.Amazon отчита 83% увеличение на пазарната си капитализация през октомври на годишна база. През декември 2019 г. общата стойност на акциите на водещата компания за електронна търговия в света беше 920 млрд. долара. През юни Amazon проби нивото от 1 трлн. долара и продължи да расте. Статистиката сочи, че пазарната капитализация на компанията е била 1,58 трлн. долара през последната седмица на октомври.
Alibaba Group, втората по големина компания за електронна търговия в света, постигна 90% ръст на пазарната капитализация, като общата стойност на акциите се повиши от 436,1 млрд. долара през септември 2019 г. до 831,4 млрд. долара през октомври 2020 г.JD.com стана свидетел на 215% годишен растеж на борсовата стойност - най-голямото увеличение сред петте гиганта. Най-големият онлайн търговец на дребно в Китай отчете нарастваща рентабилност и ръст на продажбите през първото си тримесечие, след като акциите му бяха листнати за търговия на Wall Street и в Хонконг. През декември 2019 г. пазарната капитализация на базираната в Пекин компания беше 51,7 млрд. долара, след което постепенно достигна 129,6 млрд. долара през октомври.
Четвъртата по големина компания за електронна търговия по пазарна капитализация - eBay, отчита ръст от 16% за една година, като комбинираната стойност на акциите се повишава от 31,9 млрд. долара през септември 2019 г. до 37,2 млрд. долара през октомври.
Пазарната капитализация на японската компания за електронна търговия Rakuten, петия по големина гигант в списъка, се е увеличила само с 3% за този период, достигайки 13,7 млрд. долара в края на миналия месец.