PayPal Holdings надмина прогнозите на Wall Street за тримесечните си приходи и печалба, подкрепена от ръста на дигиталните разплащания, след като блокадите заради коронавируса по света насочиха все повече бизнеси онлайн. Въпреки това компанията прогнозира печалба за текущото тримесечие, която се оказа под очакванията, предава Ройтерс.
Цената на акциите на фирмата за обработка на дигитални разплащания се понижи с повече от 6% по време на следборсовата търговия.
За четвъртото тримесечие PayPal очаква коригираната печалба да нарасне в диапазона от 17% до 18%, под прогнозата на анализаторите за около 24% ръст, сочат данни на Refinitiv.
Главният изпълнителен директор Дан Шулман заяви, че компанията дава по-предпазлива прогноза за четвъртото тримесечие, отчасти поради несигурността заради пандемията и влиянието ѝ върху икономиката, както и заради изборите в Съединените щати и притесненията за социални вълнения.
Подобно на други компании за обработка на дигитални плащания, PayPal печели от бума на онлайн трансакциите тази година, който е силно зависим от рестрикциите заради пандемията, накарали повече компании да започнат да предлагат стоките си във виртуалното пространство.
Базираната в Сан Хосе, Калифорния, PayPal е обработила общо 247 млрд. долара под формата на плащания през третото тримесечие, което е с 36% повече спрямо същия период година по-рано, като е добавила 15,2 млн. нови нетни активни потребители.
Компанията обяви, че е на път да обработи плащания за малко под 1 трлн. долара тази година. Въпреки че блокадите заради пандемията бяха вдигнати в много региони през последното тримесечие, PayPal твърди, че инерцията при дигиталните разплащания е продължила, поради което през октомври фирмата е записала най-високия си дневен обем на разплащанията в историята си.
„Светът продължава да ускорява насочването си към дигиталната икономика“, коментира Шулман. „Това доведе до изключително силно тримесечие за нас“, посочи той.
Приходите са нараснали с около 25 на сто до 5,46 млрд. долара, спрямо средна прогноза на анализаторите за 5,43 млрд. долара.
Venmo, услугата на компанията, която позволява на индивидуалните потребители в САЩ да си изпращат взаимно пари през приложението, е обработила плащания за 44 млрд. долара през третото тримесечие, което представлява повишение с 61%. Компанията прогнозира, че приходите на Venmo ще достигнат 900 млн. долара през 2021 г., обяви Шулман.
PayPal се фокусира върху разширяването на услугите си за крайни потребителите в онлайн портфейлите. През октомври тя обяви, че ще позволи на потребителите да съхраняват биткойни и други виртуални валути в онлайн портфейла ѝ и да пазаруват с криптовалути от общо 26 млн. търговци в мрежата на компанията.
На коригирана база PayPal е спечелила 1,07 долара на акция. Анализаторите очакваха 94 цента на акция.
За четвъртото тримесечие, завършило на 30 септември, нетната печалба е скочила до 1,02 млрд. долара, или 86 цента на акция, от 426 млн. долара, или 39 цента на акция, година по-рано.