International Business Machines (IBM) се надява, че звеното ѝ за софтуер с отворен код Red Hat ще удвои приходите от продажбите си в следващите три години, докато главният изпълнителен директор Арвинд Кришна се опитва да възстанови растежа на технологичния гигант, пише Wall Street Journal.
Red Hat се радва на годишен ръст на продажбите от над 15% през последните тримесечия, разкри Кришна по време на конференцията WSJ Tech Live. Това поставя звеното на път към постигане на целта за удвояване на приходите от над 3 млрд. долара, колкото бяха, когато IBM придоби компанията. Това е най-голямата подобна сделка в историята на IBM до този момент.
Миналата година IBM плати около 33 млрд. долара, за да придобие компанията.Това беше голяма премия спрямо цената на акциите на Red Hat към онзи момент. Но Кришна заяви, че растежът в следващите няколко години ще покаже дали сделката е била добра.
В последните години IBМ се сблъсква с проблеми, след като бизнесът ѝ с добре познатите ѝ ИТ услуги се сви, а клиентите се насочиха към конкуренти с облачни услуги като Amazon и Microsoft. През последните 10 години IBM отчете спад на приходите в 30 тримесечия, а цената на акциите ѝ рязко с понижи, въпреки че приходите ѝ от продажби останаха огромни – по над 75 млрд. долара годишно.
Кришна се опитва да фокусира компанията повече върху облачните предложения, където клиентите могат да наемат изчислителна мощ, вместо да залагат на собствени машини. Очаква се хиляди компании да мигрират към облака в следващите години, но все пак ще задържат част от оборудването си. Освен това се очаква да използват повече доставчици на облачни услуги, което дава допълнителни възможности на IBM.
Red Hat е специализирана в софтуер, който е ключов за стратегията за възраждане на IBM, която Кришна твърди, че ще донесе среден едноцифрен ръст на приходите за две години.
Наскоро IBM заяви, че планира да отдели своето звено за ИТ инфраструктура, което включва около четвърт от нейните служители и приходи. Планът, разкрит на 8 октомври, е първото голямо преструктуриране под ръководството на Кришна, който пое поста през април.
Кришна твърди, че за компанията е много по-важно да бележи растеж, отколкото да е голяма, защото именно това следи пазарът.