Foxconn иска да доставя компоненти или услуги за 10% от електрическите превозни средства в света между 2025 и 2027 г. Освен това води преговори с множество производители на автомобили за бъдещо сътрудничество, посочи в петък председателят на компанията Лиу Йън-уей, цитиран от Ройтерс.
Тайванският поддоставчик, чието официално име е Hon Hai Precision Industry, който е сред основните партньори на Apple, търси нов растеж от сектори като електромобилите, дигиталното здраве и роботите, в опит да диверсифицира глобалните си инвестиции.
През януари автомобилният производител Fiat Chrysler заяви, че планира да създаде съвместно предприятие с Foxconn за изграждането на електромобили и за развитието на свързани превозни средства в Китай.
„Искаме да покажем тайванската индустрия за електромобили на света“, коментира Лиу в Тайпе днес.
„Hon Hai трябва да подготви нашата отворена платформа възможно най-скоро. Трябва да действаме бързо, за да грабнем пазарен дял“, обяви той, визирайки обещанието на Foxconn да изгради „отворена платформа“, за да прави ключови компоненти за електромобили, включително батерии и интернет услуги за коли.
Foxconn, която твърди, че няма да произвежда автомобили, ще прави основните компоненти за електрическите превозни средства и ще работи с големите производители на този пазар, за да достигне целта си за 10%, допълни Лиу. Това представлява около 3 млн. коли.
По думите му компанията води преговори с няколко автомобилни фирми, но той отказва да разкрие подробности заради „продължаващите преговори“.
Въпреки това напредъкът по тези разговори е „сравнително добър“, допълва Лиу. Той не желае да разкрие какви са целите за приходите за новия бизнес с електромобили на компанията.
Foxconn планира през 2024 г. да пусне първата си батерия в твърдо състояние за електромобили. Става дума за устройство за съхранение на енергия с голям капацитет.
Листнатите в Тайпе акции на Foxconn днес приключиха търговията с 0,6% повишение, надминавайки движението на широкия пазар, който завърши с 0,6% надолу.
преди 4 години Foxconn иска да стане Android за електромобили Ленче, кака, едното е компания, второто е операционна система.Я ме светни, как Foxconn иска да стане Android ?!Че не вдявам.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Имат ли пазарна приложимост електромобилите?! Имат ли техническата ефективност на останалите? Тези въпроси продължават да стоят пред производителите. Пътят към екологичен транспорт, най-вероятно е създаване на водороден двигател и пускането му в серийно производство. Производството на батерии е неекологично, твърде скъпо и дори опасно за тези, които са заети в него. Крайният продукт е твърде скъп, при каквато и да е икономия от количеството, а да не забравяме, че част от екологичните цели се покриват и с по-дългото използване на веднъж закупения автомобил, тъй като производството на нов води до екологични щети! Така, че рано или късно електромобилите ще бъдат отречени, като екологично нерентабилни и нецелесъобразни, дори в сравнение с дизеловите двигатели!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар