Базираната в Сан Франциско технологична компания Dropbox обви, че ще спре да кара служителите си да посещават офисите ѝ. Вместо това ще направи работата от дистанция стандартна практика в организацията дори и след края на пандемията, пише CNBC.
За служителите, които все пак трябва да се срещат и да работят заедно, компанията подготвя „Dropbox Studios” в Сан Франциско, Сиатъл, Остин и Дъблин, а тези места ще могат да се ползват, когато е безопасно. Компанията удължи задължителната работа от вкъщи до юни 2021 г.
„Ще имаме Studios във всички локации, където в момента имаме офиси – независимо дали това са специални пространства, за които имаме дългосрочни договори, или такива с голяма концентрация на служители, или пространства по заявка на други места“, посочва компанията
Към 31 декември 2019 г. Dropbox имаше над 2800 служители.
Все повече компании започват да обмислят възможността да превърнат работата от разстояние в постоянна опция заради пандемията от Covid-19. Twitter и Square позволиха на служителите си да работят от вкъщи „завинаги“. От своя страна, Microsoft твърди, че хората ѝ ще имат по-голяма гъвкавост да работят от домовете си. През май главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг прогнозира, че 50% от служителите ще работят от дистанция в рамките на следващото десетилетие.
Без напрежението от ежедневните посещения на офиса, някои хора избраха да се преместят от Силициевата долина и да потърсят по-достъпни и по-големи жилища. Това оказа натиск върху наемите в Сан Франциско – район, който традиционно е най-скъпото място за живеене.