Събитието, което обикновено се провежда през юли, за да стимулира летните разпродажби, вече даде начало на ранния сезон на празнични пазарувания.
Отстъпките само за клиенти на Prime услугата стимулират абонатите да правят все повече покупки в Amazon.
Междувременно конкурентите от Walmart и Target Corp също пускат промоции. Онлайн продажбите може да се окажат критично важни за търговците на дребно, след като кризата с COVID спря типичните тълпи пред магазините след Деня на благодарността в САЩ.
„В началото на пандемията Amazon беше фокусиран върху доставката на важни артикули до купувачите. Сега целта му е да помогне на клиентите с техните празнични списъци в Prime Day“, каза Джамил Гани, вицепрезидент на компанията. С това компанията слага начало на празничния сезон.
Amazon представя за първи път събитието в Турция и Бразилия, като в Латинска Америка компанията се изправя пред трудна битка с местни конкуренти.
В същото време германски профсъюз призова работниците в седем склада на Amazon да стачкуват по време на двудневния "Prime Day" като част от дългогодишната битка с компанията за по-добро заплащане и условия.
Говорител на Amazon заяви, че по-голямата си част служителите продължават да работят нормално въпреки призива за стачка. Той каза, че компанията предлага „отлични заплати“, с предимства и добри условия на труд.
През юни отново имаше призив за стачки в знак на протест срещу липсата на мерки за безопасност, след като някои служители в логистичните центрове дадоха положителен тест за коронавирус. Германия е най-големият пазар на Amazon след САЩ, добавя Ройтерс.
Още новини за технологичните компании можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.