Пандемията промени много неща в българското образование и направи класната стая по-динамична. Това коментира в подкаста UpDate на Bloomberg TV Bulgaria основателят на Jumpido и Envision Кирил Русев.
Компаниите му, които се занимават с геймификация и дигитализация на учебния процес, имат задачата да направят децата по-активни участници в случващото се в часовете, така че да са много по-ангажирани в целия учебен процес.
По думите му обаче в първите седмици след обявяването на извънредното положение в част у училищата е имало силни притеснения, защото се е наложило твърде бързо да променят начина си на работа. Скоро обаче много учители са осъзнали ползите от новите инструменти, с които разполагат. Новите дигитални решения, включващи елемент на игра, дават веднага обратна връзка на учителя, за да знае той кой ученик какво не е разбрал, какво е необходимо да бъде повторено. По този начин учителят може да коригира в движение своя урок, уточнява Русев.
„Истината е, че цялата пандемия помогна адски много и ние все повече се доближаваме до това, на което трябва да прилича една класна стая. Технологиите се превърнаха в помощник за много учители, за които те бяха по-скоро предизвикателство. Имаше трудни моменти, но учителите се адаптираха много лесно и цялостното проникване на технологиите в образованието качествено се промени. Минахме поне 5 години напред спрямо това, което бяхме“, категоричен е той.
Промените в учебния модел са били предизвикателство и към бизнеса на Кирил, който също е трябвало да адаптира решенията, които предлага на училищата.
„Само за седмица натоварването върху нашите сървъри скочи 22 пъти. Разработихме изцяло нова част от продукта, така че той да бъде адекватен на дистанционното образование“, посочва той.
Как компаниите, предлагащи технологични решения за класната стая, разбират кое помага на учениците и как технологиите биха могли да помогнат на изоставащите в учебния процес деца, може да научите от пълния запис.
преди 4 години Не разбирам напъните на Инвестор да се внушава, как дистанционното обучение и работата от вкъщи били толкова хубави.Ефективността и от двете е много ниска и това все повече ще приличава.И двете са вредни - в първия случай един родител трябва да не работи, а постоянно да се занимава с детето, във втория - човекът много лесно се загубва в триъгълника диван - хладилник - забавления, демотивира се, скапва се социално и тн. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Истината е, че на държавата отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Така е, да препишеш се изисква поне да си разгледал учебника. Ако и това не си направил има интернет и търсачки, все нещо ще излезе за преписване. Отделно, те сега младите не ги изпитват като едно време на отворени въпроси, а масово са на тестве и трябва да изберат един от няколко отговора, че иначе съвсем са окапали. Не знам, но за мен си беше стряскащо да гледам как ги обучаваха, че и на всичкото децата си мислеха че това е учене. Е сега ми довлякоха няколко четворки и те самите разбраха, че нещо не е наред. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Дори да препишеш се изисква усилие и някакво знание. Повечето дори не знаят какво да търсят и къде. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години И кандидатстудентските са с плачевни резултати. В медицинския университет тази година приемаха с бал под минималния. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Това го е писал някой, който няма деца. Резултата от т.нар. дистанционно обучение, или по-скоро дистанционно необучение, стана ясен тези дни. Вижте резултатите от входните нива, не само са плачевни, ами унищожителни. Към момента МО мълчи и нищо не казва, но масово по училищата на входните нива има 3-ки и 4-ки, защото толкова усвоиха материала от втория срок миналата година. Правиха и дистанционни контролни, т.е. даваха им контролни, а децата с учебниците, с интернет, и т.н. ги пишеха, или по-точно преписваха спокойно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар