TikTok, собственост на китайската ByteDance, се опитва да избегне репресиите срещу американските си операции, след конфликта с правителството на САЩ, което изрази загриженост относно обработката на лични данни от видео приложението.
Докато ByteDance все още води преговори с американски инвеститори, Белия дом и китайското правителство относно начина на структуриране на сделката, администрацията на Тръмп се опита да забрани нови изтегляния на приложението от американските магазини за приложения от 27-и септември. В съдебно дело от 23-и септември TikTok предостави анализ на това как дори временната забрана може да повлияе на бизнеса му, предава Ройтерс.
Според анализа забраната ще навреди на компанията необратимо, като първо стагнира и след това намали нейната потребителска база. Временният ръководител на TikTok Ванеса Папас заяви, че в приложението, което по-рано отчиташе около 424 000 нови потребители в САЩ дневно, сега наблюдава спад от над 500 000 активни потребители на ден след съобщението на държавния секретар Майк Помпео, че Тръмп обмисля забрана.
Папас изчисли, че ако забраната е в сила за шест месеца, от 80% до 90% от ежедневните потребители на приложението няма да се върнат, цитирайки предишния опит на TikTok от двуседмична забрана от правителството на Индия през 2019 г. Ако забраната бъде отменена след два месеца около 40-50% от ежедневно активните потребители няма да се върнат.
Забраната също би оказала голямо влияние върху глобалния растеж на TikTok, тъй като съдържанието, произведено в Съединените щати, е изключително износимо за други англоговорящи пазари като Обединеното кралство, Канада и Австралия, каза Папас. До 60% от съдържанието на пазарите на TikTok извън САЩ е произведено именно там. Това ще доведе до значително намаляване на съдържанието, достъпно в световен мащаб, където TikTok има повече от 689 милиона активни потребители по данни от юли.
Ударът върху репутацията на TikTok в Съединените щати засяга и отношенията с рекламодателите му. Американските рекламодатели често са най-успешни при генерирането на приходи за TikTok, тъй като обикновено плащат по-добри цени за показвания на рекламите си, отколкото рекламодателите на други пазари, каза Папас.


АГ-Варна получи дарение за отделението по неонатология
11 са камерите, поставени в тоалетните на 138 СУ
Дарителите у нас са се увеличили със 74%
Депутатите приеха удължителния бюджет на първо четене
Мъж е с опасност за живота след сбиване в Кнежа
Геотермалната енергия е най-евтиният заместител на въглищните ТЕЦ
IPO на нов конкурент на Nvidia в Китай беше презаписано близо 3000 пъти
Германия ще одобри военни поръчки на стойност над 50 милиарда евро
Phillips 66 има готовност за Western Gateway
Phillips 66: Рафинирането се рационализира
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Нов картел разтърси автомобилната индустрия в Европа
Коледни рецепти – как да приготвите шоколадов ментов сладкиш
ДПС-НН: Охраната на Пеевски не е по-голяма от тази на президента
Политически трусове, висока инфлация, липса на работна ръка... Притесненията на бизнеса растат
Омбусманът ще откаже, ако бъде избрана за служебен премиер
СДВР за камерите в тоалетните на училище: Записите са отивали на телефона на директора