Антитръстовите регулатори в Европейския съюз (ЕС) удължават до 23 декември разследването на сделката между Google и производителя на фитнес гривни Fitbit, обяви Европейската комисия днес, цитирана от Ройтерс.
През август тази година регулаторът, който следи за справедливата конкуренция, започна пълно разследване на споразумението. Той заяви, че обещанието на американския интернет гигант да не използва данните от Fitbit за рекламни цели не е достатъчно за справяне с опасенията относно конкуренцията.
„Комисията удължи крайния срок в съгласие със страните“, обявиха официално от ЕС.
Google твърди, че комбинацията от нея и хардуера на Fitbit ще засили конкуренцията в сектора, където вече оперират играчи като Apple, Samsung, Xiaomi, Huawei и други.
Антитръстовите регулатори обаче смятат, че сделката може да засили още повече доминантното положение на Google в онлайн рекламата.
Това е и поредното разследване, което властите в Европейския съюз водят във връзка с дейностите на технологичен гигант от Силициевата долина.