На фона на досегашното схващане, че рекламата е нещо, което някой причинява на потребителя, в последните месеци се наблюдава друга тенденция - рекламите стават много по-конкретни и персонализирани. Това мнение застъпи в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Георги Малчев, управляващ директор на Xplora.bg и член на управителния съвет на IAB Bulgaria.
По думите му фокусът върху дигиталното дава възможност за актуализация на рекламите и дава информация за това какво искат клиентите. Експертът съобщи, че има ръст от 10% в сравнение преди периода на изолацията заради пандемията от коронавирус .
"Две неща са дефицитни - внимание и доверие. За да запомнят хората нещо, съдържанието е важно. Цялата екосистема на верига на доставки започна да се настройва и да става ясно хората какъв тип промоции искат. Компании, които бяха активни в дигиталната среда, усетиха пулса на потребителите и надградиха рекламите си", посочи експертът.
Малчев каза, че за разликата от преди, рекламите вече не включват само картинки, а са много по-интерактивни, защото хората запомнят интеракцията.
Той прогнозира, че ръстът на видеоформатите ще продължава, тъй като те са по-лесни за усвояване и може да се следи колко време са ангажирани хората.
"Все повече се налага тенденцията, че трябва да се увличат хората, давайки им стойност. Голямата разлика сега е, че те бързо усещат, когато нещо е истинско и естествено", коментира Георги Малчев и смята, че трансформацията ще продължи.
Как се развива дигиталната индустрия? Каква е конкурентната среда на рекламния пазар? Как оценяват потребителите брандовете? Какво ще се дискутира на предстоящия пред октомври рекламен форум?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" вижте тук.