След като кандидатства за превръщането си в регулирана банка в Сингапур, компанията за гейминг софтуер Razer сега обмисля подобни ходове в Европа и Съединените щати, пише CNBC.
„Сингапур не е единственото място, към което гледаме“, коментира съоснователят и главен изпълнителен директор на Razer Мин-Лан Тан. „Разглеждаме и Европа, разглеждаме и САЩ“.
Въпреки че може да изглежда неочаквано компания, която се специлизира в гейминг периферия, да показва интерес към финансовите услуги, Тан вярва, че ходът е смислен. Razer, добре познат бранд на силно конкуретната сцена на електронните спортове, задълбава активно във финансовите технологии със собствени виртуални кредити за геймъри и с подразделението си за дигитални разплащания.
Компанията в момента притежава 60% от консорциум, наречен Razer Youth Bank, който е подал заявление за лиценз за виртуална банка в Сингапур в началото на тази година. Сред другите кандидатстващи по тази схема са финансовата Ant Group на Джак Ма, компанията за споделени пътувания Grab и телекомуникационната група Singtel.
Тан твърди, че много потребители на развиващите се пазари „нямат банкова сметка, да не говорим за кредитна карта“. 1,7 млрд. души в глобален мащаб нямат достъп до сметка във финансова институция според Световната банка. Razer търси начин да разшири своя банков бизнес в Югоизточна Азия, Индия и Латинска Америка.
Европейските и американските банкови амбиции на Razer все още са в много ранен етап на развитие. Въпреки това те предполагат, че компанията има дългосрочен план и визия как да навлезе в една индустрия с вековна история, като се изправи срещу големи и малки играчи. Razer трябва да се подготви за голяма битка, като се има предвид конкуренцията и в двата региона.
През последните години се появи вълна от т.нар. „необанки“, които предлагат безплатни сметки, управлявани изцяло през мобилно приложение. Видяхме значителния растеж на подобни стартъпи в лицето на Chime и Revolut, които привлякоха милиони потребители и достигнаха оценки от милиарди долари.