Японският стартъп за космически технологии Ispace Inc. набра 28 млн. долара от японски инвеститори, с които ще финансира своята първа мисия до Луната, съобщава Bloomberg.
Базираната в Токио компания приключи финансовия кръг, воден от Incubate Fund, с участието на Space Frontier Fund, Takasago Thermal Engineering Co. и Mitsui Sumitomo Insurance Co.
По този начин общата сума, която Ispace успява да набере до момента, достига около 125 млн. долара.
Компанията е основана преди десетилетие, за да се състезава за наградата Google Lunar XPrize в размер на 20 милиона долара, която трябва да изпрати до Луната екипажа на първата подобна частна мисия. Планът включва изминаване на 500 метра на лунната повърхност и заснемане на видео с висока разделителна способност.
Въпреки че надпреварата завършва без победител през 2018 г., редица компании продължиха усилията си да реализират тази идея, надявайки се на подкрепа от страна на правителствата и на постепенно намаляващите разходи около подобна мисия.
Ispace възприема своята бъдеща визия като лунна версия на американската куриерска група FedEx Corp., като цели да си осигури печалба чрез пренасяне на научно оборудване и търговски стоки от Земята до Луната.
Японската компания планира да осъществи първата си лунна мисия с приземяване през 2022 г. и още един полет през 2023 г. с идеята да изследва лунната повърхност чрез използване на роувър. Информацията относно повърхността и телеметрията, събрана по време на двете мисии, ще помогне на Ispace да създаде платформа, с която да асистира на своите потенциални клиенти да планират свои лунни мисии.
„Тази нова инвестиция и стартирането на нашата нова концепция за предоставяне на данни за Луната не само ще подпомогне стабилното развитие на бизнеса на Ispace, но и ще докаже, че компанията може да действа глобално в развитието на лунната икономика, разширявайки присъствието на човечеството в космоса и създавайки по-устойчив свят“, изтъква основателят на Ispace Такеши Хакамада.