Пиратството на филмово съдържание намалява, а основните причини за това са гъвкавостта и удобството, които стрийминг платформите носят на потребителите. Това коментира в подкаста „Update” на Bloomberg TV Bulgaria Димитър Нойков, регионален мениджър на HBO България
Според него тези промени не настъпват, защото най-накрая са направени законодателни промени или някой бил „изправен пред съд“, а защото „бизнесът, и в частност HBO, успя да намери модели, за да направи така, че стрийминг услугата да бъде достатъчно достъпна за по-масова аудитория“.
Според Димитър Нойков тази достъпност е свързана както с цената, така и с факта, че всеки има удобството да гледа когато и където поиска, защото услугата е достъпна през редица умни устройства.
„Това са чисто технологични и чисто бизнес неща, които допринесоха торент сайтовете да не са мястото, където хората автоматично намират съдържанието, което търсят. И ние сме изключително горди от това“, коментира още гостът. „Но имайте предвид, че колкото и да е останало и колкото и да е отслабено влиянието на торент сайтовете, то продължава да съществува“.
По думите на Димитър Нойков пиратството в най-голяма степен ограбва онези, които биха искали да правят кино и да монетизират този бизнес, включително и българските създатели на филмово съдържание.
Във връзка с добавянето на две нови български заглавия в HBO GO – „Диви и щастливи“ и „Котка в стената“, продуцентът на първия – Александър Сано, коментира, че стрийминг услугите са естественият път в разпространението на всеки един филм. Предизвикателствата с пиратството обаче все още са налице.
На въпрос колко точно ощетява пиратството българските кинопродукции, той даде пример с режисьорския дебют на Мариан Вълев, който е бил изтеглен от торент сайтове над 1,7 млн. пъти.
„Ако не го е гледал сам човек, а са го гледали двама или пък трима, това може да означава една много, много сериозна цифра“, посочва той. „Ако го обърнем това в пари, дори по левче на гледане, сами разбирате, че става въпрос за наистина огромни загуби, пари с които кинопроизводителите в България биха могли съвсем спокойно да финансират веднага своите следващи проекти“.
Как се развива индустрията за видео стрийминг, какво е мястото на българските продукции в нея и какво може да се направи още за справяне с пиратството, чуйте в пълния запис.