Vivacom се превърна в първия телеком в Централна и Източна Европа и един от първите два мобилни оператора на континента, който предлага услугата Mastercard Digital First. Става дума за иновативен модел, предлагащ по-голяма сигурност в областта на разплащанията, разкриват от компанията.
Mastercard Digital First дава достъп до виртуална карта за разплащане в дигиталния портфейл Pay by Vivacom, който компанията пусна по-рано тази година, както и физическа карта с всички функционалности за безконтактните карти. Бонусът тук е по-голяма сигурност и по-голям контрол върху информация.
Всичко това се случва, след като в началото на юни Миглена Инджова, ръководител продуктово развитие „Финтех и дигитални услуги“ във Vivacom разкри в подкаста „Update” на Bloomberg TV Bulgaria, че компанията подготвя интересна функция, която на този етап искаше да запази в тайна.
Тогава стана ясно, че телекомът планира скоро да предложи и физическа карта към дигиталния си портфейл.
Новото предложение включва физическа карта, на която са изписани само имената на картодържателя, а от пластиката липсва всякаква чувствителна информация. Другите добре познати данни, като 16-цифровия номер (ПАН) и CVC кода за онлайн плащания, са налични, но в дигиталния портфейл, където се съхраняват. Достъп до тези данни има само титулярът, като за целта трябва да използва или секретен код, или биометричните си данни.
Идеята на всичко това е да се предотвратят злоупотреби. Физическата карта не може да се ползва на банкомат или в случай на кражба да бъде ползвана за неоторизирани покупки в интернет. Тя може да се заключва през приложението, а всеки потребител получава известия и подробна информация за всички разходи, които е направил по сметката си.
„Финтех услугите са част от стратегията на всяка технологична компания, каквато е и Vivacom. Следим пазарните тенденции и се стремим да предложим иновативни, ефективни и не на последно място сигурни решения, с които да помогнем на потребителите да управляват по-лесно парите си“, коментира пред Investor.bg Симеон Пешев, старши мениджър „Финтех и дигитални услуги“ в компанията.
Проучвания на Mastercard сочат, че хората търсят все по-голяма сигурност, докато дигитализацията на банковата индустрия напредва. 69% от респондентите твърдят, че сигурността е един от най-важните критерии за използване на дигитални банкови услуги.
По думите на Симеон Пешев предлагането на Mastercard Digital First е било планирано още при първоначалното изготвяне на бизнес модела на Pay by Vivacom.
„Реализирахме проекта благодарение на взаимните усилия на ангажираните екипи от компанията ни и със съдействието на партньорите ни, което е безспорно доказателство за успешното сътрудничество между телеком, финансова институция и финтех компания“, коментира още той.