SoftBank Group се възстанови от рекордната си загуба и отчете печалба за първото си фискално тримесечие, след като оценките на технологични стартъпи се възстановиха от коронавирусната пандемия, пише Bloomberg.
Нетната печалба достигна 1,26 трлн. йени (11,8 млрд. долара) за трите месеца до 30 юни, обяви базираната в Токио компания, спрямо загуба от 1,44 трлн. йени три месеца по-рано. Печалбата на Vision Fund достигна 129,6 млрд. йени, след като през предходния отчетен период той генерира загуба на 1,13 трлн. йени.
Масайоши Сон направи забележително бързо възстановяване след най-лошата загуба в 39-годишната история на компанията му.
Глобалното рали на технологичните акции повиши стойността на дяловете на SoftBank в публично търгувани фирми като Uber Technologies и подобри перспективите на стартъпите в нейното портфолио – от китайската Didi Chuxing до южнокорейската Coupang. Сон също така разпродаде активи и направи обратно изкупуване на акции в безпрецедентни нива, насочвайки цената на акциите на SoftBank към най-високото ѝ ниво от две десетилетия.
100-милиардният Vision Fund, създаден преди три години, за да инвестира в технологични компании, се превърне в основен източник на печалба за SoftBank.
Да вземем Uber например. Спадът в цената на акциите през последната фискална година струва на SoftBank милиарди, но през последното тримесечие стойността на книжата се възстанови с 11%. Това означава печалба за японската компания и може да значи, че могат да се повишат и оценките на останалите компаниите за споделено пътуване в портфолиото, което включва Didi, азиатската Grab и индийската Ola.
Част от подкрепените от SoftBank компании проведоха успешни първични публични предлагания, повишавайки перспективити за повече успехи в бъдеще. Стойността на книжата на онлайн доставчика на застраховки Lemonade се повиши повече от два пъти в рамките на IPO-то, докато разработчикът на онкологични лекарства Relay Therapeutics записа почти същия ръст от публичния си дебют.
Beike Zhaofang, китайска брокерска компания за недвижими имоти, подкрепена от SoftBank, миналата седмица обяви, че иска да набере около 2 млрд. долара в рамките на листване в САЩ. DoorDash, американска фирма за доставка на храни, също подкрепена от SoftBank, подаде проспект за IPO.
Сон задържа плановете за втори Vision Fund след грешки, включително провала на WeWork. Сега добрите резултати на фонда и подновеният риск апетит може да възродят идеята, твърди Атул Гоял, старши анализатор в Jefferies Group.