IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Apple сменя маркетинговия си директор

Фил Шилер ще остане в компанията, но ще се занимава с други задачи

11:38 | 05.08.20 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;David Paul Morris/Bloomberg</em></p>

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Apple обяви, че дългогодишният ѝ главен маркетинг директор Фил Шилер ще се оттегли и ще бъде заменен от Грег Джосвиак, директор продуктов маркетинг в компанията, пише The New York Times.

Компанията обяви, че Шилер ще продължи да работи като „Apple Fellow” и ще съблюдава App Store и комуникациите на компанията, наред с други задачи. Той отново ще се отчита пред главния изпълнителен директор Тим Кук.

„Фил помогна за превръщането Apple в компанията, която е днес“, коментира Кук в официалното си изявление по случая. Той допълни, че Джосвиак е „перфектно подготвен за новата му роля“, тъй като дълги години е заемал лидерска позиция в компанията.

Ходът следва оттеглянето на някои известни директори на компанията в последните няколко години, включително Джони Айв, бившият ръководител на дизайна на Apple, и Анджела Арендс, която някога оглавяваше търговията на дребно в корпорацията.

„Ще продължа да работя тук, докато ме искат“, коментира 60-годишният Шилер. „Освен това искам в годините напред да отделя време на моето семейство, приятели и няколко лични проекта“, допълва той.

Шилер беше ангажиран в създаването на концепцията и дизайна на най-важните продукти на компанията, включително iPhone и iPad. Той е работил отблизо със Стив Джобс, Джони Айв и Скот Форстал, бившият ръководител на софтуерните въпроси. Шилер е част от Apple от 1987 г.

Когато Джобс се оттегли от компанията преди смъртта си, Шилер водеше маркетинговите събития на Apple за представяне на нови продукти. Някои вярват, че той е бил сред хората, които са могли да наследят Джобс, докато не е станало ясно, че Тим Кук ще поеме ръководството.

Шилер отдавна съблюдава App Store, която прибира 30% от приходите от продажби на приложенията.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:26 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още