Японската компания Sony изненада пазара, като отчете само 1,1% понижение на печалбата за тримесечието, засегнато от коронавируса. Това се случи, след като гейминг бизнесът ѝ отбеляза успех, докато потребителите останаха затворени в домовете си, търсеха развлечения и сваляха повече игри, предава Ройтерс.
Бизнесът с игри „беше положително повлиян от стоенето у дома на потребителите по време на епидемията“, коментира главният финансов директор Хироки Тотоки.
Компанията отчете 228,4 млрд. йени (2,15 млрд. долара) печалба за периода от април до юни, надминавайки средната прогноза на 10 анализатори, анкетирани от Refitiniv, за 143,21 млрд. йени.
Фирмата прогнозира, че за годината до март 2021 г. печалбата ще се понижи с 26,7% до 620 млрд. йени. Това е по-добре от спада от 30 на сто, който през май обяви, че очаква.
Влиянието на коронавируса върху Sony е слабо спрямо това върху японски гиганти като Panasonic, благодарение на бизнес модела, включващ абонаменти за достъп до игри.
За да ускори промяната в портфолиото си и насочването към приходи от стрийминг, наскоро Sony инвестира в китайския уебсайт за видео Bilibili и в Epic Games, създателят на популярната видео игра Fortnite.
Sony очаква печалбата от бизнеса ѝ с игри да нарасне минимално до 240 млрд. йени през тази фискална година, подпомогната от силния ръст на софтуерните продажби в комбинация с пускането на конзолата PlayStation 5 в края на годината. Компанията очаква по-ниска печалба и от други бизнес сегменти, включително 45% понижение до 130 млрд. йени от бизнеса с графични сензори.
Sony, която доставя сензори за камери на глобалните производители на смартфони, включително Apple и Huawei Technologies, ще съкрати тригодишния си инвестиционен план до март 2021 г. с 50 млрд. йени до 650 млрд. йени, обяви Тотоки.
Данни на IDC показват, че световният пазар на смартфони е напът да се свие с 12 на сто на годишна база през 2020 г.
Цената на акциите на Sony се повиши със 17% тази година до най-високото си равнище от близо две десетилетия. Това е знак на доверие към главния изпълнителен директор Кеничиро Йошида и способността му да запази набраната инерция след преобръщането на бизнеса, водено от неговия предшественик.
Sony обяви още, че ще направи обратно изкупуване на 1,64% от акциите си за 100 млрд. йени.
Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


ПП-ДБ искат да свалят охраната на депутатите и изцяло машинно гласуване
Бой в месарски магазин във Варна заради... предреждане
Дрешки, играчки, храна - с какви подаръци зарадваха кученцата от приюта в Каменар?
Туристическият сезон във Варна е застрашен
Как ще работи пункта за карти за градския транспорт във Варна по празниците?
Тейлър: Великобритания търси опита на американските VC
Тейлър: Великобритания е много силна в AI, финтех
Малко е трудно да се строят центрове за данни
Богати европейци ще могат да вземат заеми срещу луксозни автомобили
П. Димитров: Не очаквам да бъде приет нов бюджет до юни
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
Леонардо ди Каприо разкри защо не иска да режисира филми
Трамвай и автобус се удариха на "Ситняково"
Политолози: Радев трябва само да се появи на бял кон
Сашо Андреев със "Златен пояс": Новата награда е стимул