Тенденциите в областта на 3D индустрията са свързани с дигитализация на съдържанието. Много често в продуктовия каталог на дадена фирма снимките на продуктите са начертани с 3D апликация и са направени фотореалистично с "изрендване" на повърхността. Това стана ясно от разговора на Вероника Тонева с Петър Митев, съосновател и изпълнителен директор на Chaos Group; Мирослав Стойчев, вицепрезидент "Утвърдени продукти", и Явор Трифонов, вицепрезидент "Облачни услуги, нови продукти и стратегически партньорства", за рубриката "Bloomberg TV Bulgaria интервю".
Chaos Group стартира дейност през 1997 г., когато започва като компания за реклами с 3D технология, разкри съоснователят и изпълнителен директор на компанията Петър Митев.
Впоследствие, в рамките на няколко месеца, започва писането на софтуерните продукти, които и досега са на пазара. Компанията е лидер в областта на компютърната графика. Разработва технологии за филмовата, ахитектурната и автомобилната индустрия. В София за нея работят над 300 души. Chaos Group има развойна дейност в Чехия, офиси в САЩ, Корея и Япония.
Пробивът ѝ е направен с продукта V-Ray, който е наличен за много платформи. Развиват и продукта Corona.
Явор Трифонов, вицепрезидент "Облачни услуги, нови продукти и стратегически партньорства", коментира, че последното поколение на V-ray - V-ray 5, цели оптимизиране на скоростта на изчислителния процес, но има нови фийчъри. "Сега, след като е създадено изображението и е минал изчислителният процес, могат да се правят постпродакшън модификации. От година и половина предлагаме услуга за cloud render – за изчисляване на изображенията в облака", поясни той.
Мирослав Стойчев, вицепрезидент "Утвърдени продукти", посочи, че връзката с крайния клиент е в основата на процеса на работа на Chaos Group. Над 98% от продажбите на компанията са извън България.
По думите на Явор Трифонов облачните услуги дават време на дизайнерите за повече творчество.
Целия разговор вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.