С настъпването на коронакризата много бизнеси като цяло в света се насочиха към дигитална инфраструктура, за да могат да продължат дейността си. От друга страна, благотворителните организации също осъзнаха нуждата от дигитални решения, въпреки че преди това се дърпаха. Така връзката между двете страни беше скъсена. Такова мнение изрази в интервю за Bloomberg TV Bulgaria Искрен Кулев, съосновател на KindLink.
Той поясни, че с професионалната платформа за социална корпоративна отговорност фирмите са управлявали своите проекти, свързани с благотворителността при разплащания, дарения, творчески дейности, по един прозрачен начин. Досега от KindLink са се възползвали над 1700 благотворителни организации по света.
“Благотворителните организации започнаха да идват към нашата платформа KindLink и да я използват, особено предвид, че е безплатна. Даренията, които минаха през нас, се удвоиха през март, април, май и юни в сравнение с миналата година. По отношение на бизнеса, ефектът беше обратен. Бизнесите затвориха всички бюджети от март нататък, прекратиха разговорите и казаха “ще се чуем след няколко месеца”, коментира той.
Кулев добави, че преминаването към дигитални решения се наблюдава и в благотворителния сектор, така че корпоративната социална отговорност не изостава много.
Съоснователят на KindLink съобщи, че вече почти са възстановени предишните бизнес разговори и клиенти от преди кризата. „Имаше сравнително силен ефект върху нас, но успяхме да се справим предвид това, че сме дигитални и продукти като нашия се търсят”, посочи той.
Искрен Кулев напомни, че благотворителният базар за каузи на KindLink е пуснат от миналата година.
“Първоначално го пуснахме към бизнесите, защото те бяха най-заинтересовани. Това им помага много по-лесно да намират възможности за своите служители да подпомагат благотворителни организации”, обясни съоснователят на KindLink.
По думите му организациите имат възможност да публикуват на платформата от какво имат нужда, за да изпълнят своите проекти, свързани с доброволци, пари, стоки, услуги като маркетинг.
“Скъсявайки и улеснявайки комуникацията между двете организации, бизнесите имат директна среда, в която могат да напишат с какво техните служители искат да се занимават и директно да организират инициативата”, разкри в какво се състои предимството на платформа като KindLink.
Кулев обясни, че по време на коронакризата най-често благотворителните организации са имали нужда от храни за доставки и доброволци, които да помагат на хора, които са в карантина.
“Много от бизнесите ни търсеха, за да им намерим възможности за подпомагане на организации, които се занимават с Covid-19 и които са на първа линия в борбата с вируса”, каза още съоснователят на KindLink.
Каква е мисията на платформата KindLink? Колко време е необходимо да разработиш технология за благотворителен продукт? Как се организира благотворителна дейност? Какъв смисъл се влага в корпоративната социална отговорност? Защо се правят благотворителните базари?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на рубриката "Bloomberg TV Bulgaria Интервю" вижте тук.