Google предложи да не използва здравните данни на компанията за следене на фитнес показателите Fitbit с цел таргетиране на реклами. Ходът адресира антитръстовите притеснения на Европейския съюз (ЕС) във връзка с придобиването за 2,1 млрд. долара, разкри американската компания късно в понеделник, цитирана от Ройтерс.
Офертата за купуването на Fitbit беше обявена през ноември миналата година. Тя може да помогне на Google да навакса спрямо пазарните лидери Apple и Samsung в областта на следенето на здравните показатели и умните часовници.
„Сделката е за устройства, не за данни. Ние оценяваме възможността да работим с Европейската комисия по този подход, който пази очакванията на потребителите, че данните от устройствата Fitbit няма да бъдат използвани за реклама“, посочва Google в имейл до Ройтерс.
Миналата седмица информационната агенция писа, че подобно обещание за данните може да помогне на Google да си осигури одобрение за сделката от Европейския съюз.
Със своите едва 3% от глобалния пазар на носими устройства през първото тримесечие на 2020 г., Fitbit изостава значително от дела от 29,3% на Apple и се нарежда след играчи като Xiaomi, Samsung и Huawei, сочат данни на компанията за пазарни проучвания International Data Corp.
Въпреки че придобиването предизвика остри критики от защитници на потребителските данни както в САЩ, така и в Европа заради притеснения, че Google може да ползва Fitbit за събиране на данни, чрез които да засили своята доминация в онлайн рекламата и търсачките, проблемите със сигурността не попадат в обсега на регулацията, свързана с конкуренцията.
Очаква се Европейската комисия да потърси обратна връзка от конкуренти и потребители преди да реши дали да одобри сделката.