Samsung Electronics заяви, че очаква печалбата ѝ за текущото тримесечие да се свие заради спада на продажбите на смартфони и телевизори, свързан с коронавиурса, въпреки че бизнесът ѝ с чипове ще остане стабилен, предава Ройтерс.
Южнокорейският конгломерат се присъедини към други технологични гиганти, като SK Hynix и Intel, които отказаха да дадат годишна прогноза заради несигурността за продължителността на пандемията.
Samsung заяви, че макар наредбите за работа от вкъщи и ученето от дистанция да подчертават търсенето на чипове за памет, прогнозата за смартфоните и телевизорите е мрачна, тъй като потребителите ограничават разходите си.
„Дори и тези несигурности да останат, общите условия в индустрията за чипове за памет вероятно ще са благоприятни поради търсенето на сървъри и персонални компютри“, коментира старши вицепрезидентът на бизнеса на Samsung с чипове Хан Джин-ман.
Вместо това Samsung твърди, че очаква печалбата ѝ от мобилни устройства и телевизори да „се свие значително“ през второто тримесечие, докато потребителите задържат разходите си за несъществени стоки, а фабриките са затворени заради пандемията.
Най-големият производител на чипове за памет и смартфони в света отчете 3% ръст на оперативната печалба до 6,4 трлн. вона (5,2 млрд. долара) за първото тримесечие, подкрепена от стабилното търсене на чипове и намалените разходи за маркетинг на смартфоните.
Книжата на компанията понижиха стойността си с 0,3% след обявяването на резултатите, докато по-широкият пазар беше с 0,6% нагоре.
Други производители на чипове – SK Hynix и Intel, миналата седмица отчетоха печалба за първото тримесечие, която надмина очакванията, но не дадоха прогноза за цялата фискална година.
Бизнесът с чипове на Samsung е генерирал 3,99 трлн. вона оперативна печалба, което е с 3% по-малко спрямо година по-рано. Някои клиенти се презапасяват с чипове, защото се опасяват, че заради пандемията може да има проблеми с доставките, което също е насърчило резултатите, твърди компанията.
Мобилното подразделение обяви, че оперативната му печалба за тримесечието е достигнала 2,65 трлн. вона, със 17% повече спрямо година по-рано. Samsung твърди, че макар мобилните продажби да са се свили спрямо предходното тримесечие, рентабилността се е подобрила благодарение на 5G и други премиум модели, които са помогнали за по-голямата част от продажбите.
Бизнесът с дисплеи е свил почти наполовина загубата си до 290 млрд. вона спрямо година по-рано, въпреки намалените продажби на телефони в Китай, благодарение на възстановяването на цените на телевизионните екрани.
През март Samsung заяви, че ще сложи край на производството на LCD панели в Китай и Корея до края на 2020 г. заради прекомерните доставки от експанзията на китайски компании.