Zoom избра Oracle за доставчик на услуга за облачна инфраструктура, с което пренебрегна лидерите на пазара Amazon Web Services, Google Cloud Platform на Alphabet и Azure Cloud на Microsoft, пише CNBC.
Условията на сделката не са разкрити.
„Наскоро преживяхме най-значителния растеж в историята на нашия бизнес, което изисква огромно увеличение на капацитета на нашата услуга. Разгледахме редица платформи и Oracle Cloud Infrastructure ни помогна бързо да увеличим капацитета си и да посрещнем нуждите на нашите нови потребители“, коментира главният изпълнителен директор на Zoom Ерик Юън в прессъобщение.
„Избрахме Oracle Cloud Infrastructure, защото е водеща в индустрията по отношение на сигурността, невероятното представяне и несравнимото ниво на поддръжка“, допълва още той.
Пандемията на Covid-19 принуди много компании и училища да работят от дистанция, което позволи на Zoom да се превърне в ключов играч на пазара. Софтуерът за конферентни видео разговори миналата седмица премина границата от 300 млн. потребители дневно, от 200 млн. само няколко седмици по-рано.
В съобщение Oracle заяви, че Zoom е избрала нейната услуга заради „предимствата в представянето, мащаба, надеждността и превъзходната сигурност в облака“.
Това е изненадващ ход от страна на Zoom – да избере Oracle пред нейните по-големи конкуренти. Според компанията за пазарни проучвания Canalys Amazon разполага с най-голям дял на пазара на облачни услуги. Към края на 2019 г. той беше 32,4%, следван от 17,6% на Microsoft и 6% на Google.
Цената на акциите а на Oracle остана почти без промяна след новините.
Огромният растеж на Zoom повдигна въпроси и за сигурността на услугата.