Starbucks е сключила партньорство с компанията за рисков капитал Sequoia Capital China за съвместни инвестиции в технологични фирми във втората по големина икономика в света, пише CNBC.
Веригата кафенета заяви, че заедно с тези общи инвестиции ще търси да формира „търговски партньорства с технологични компании, занимаващи се със следващото поколение търговия на дребно и храни“.
„Партньорството позволява на Starbucks да достигне до най-динамичните китайски технологични предприемачи с оглед да зарадва своите клиенти със смислени иновации, създадени в Китай за Китай“, коментира Белинда Уонг, председател и главен изпълнителен директор на Starbucks China.
Starbucks ще може да получи ранен достъп до „идеи в областта на търговията на дребно, създаването на възможности за стратегически инвестиции“, твърди компанията. Фирмите, в които тя ще инвестира, ще могат да се възползват от нейната експертиза в търговията на дребно, мащаба и инфраструктурата ѝ, допълва компанията.
Този нов ход на Starbucks има за цел да насърчи дигиталните аспекти на нейния бизнес в Китай, един от най-важните ѝ пазари.
През 2018 г. Starbucks сключи партньорство с гиганта в електронната търговия Alibaba, за да може последната да започне да предлага доставки на продуктите на американската компания.
Starbucks твърди, че ще „разгледа възможностите да вгради дигитални технологии във всички измерения на своя бизнес с търговия на дребно“ и ще използва данни, за да помогне за вземането на решения. Освен това Starbucks ще търси и технологии, които могат да ѝ помогнат да управлява нарастващите си операции за търговия на дребно в Китай и да оптимизира веригата на доставките си.