Netflix завърши първото тримесечие с близо 16 млн. нови абонати, след като хората по света се оказаха затворени в домовете си заради пандемията от коронавирус и се насочват все повече към стрийминг услугите в търсене на забавление, пише Wall Street Journal.
Привлечените 15,8 млн. нетни клиенти са над два пъти повече от това, което стрийминг гигантът прогнозира, но този темп на растеж е нещо, което компанията твърди, че едва ли ще продължи. Netflix вече има 182,9 млн. абонати по целия свят.
„Подобно на други услуги за домашно развлечение, наблюдаваме временно по-голяма гледаемост и засилен ръст на абонаментите“, посочва Netflix в писмо до акционерите, допълвайки, че по-голямата част от този растеж е дошла през март, когато правителствата са започнали да налагат блокадите. „Очакваме гледането да се свие, а ръстът на абонаментите да намалее, когато блокадите приключат, което надяваме се ще стане скоро“.
Във видео дискусията за резултатите главният изпълнителен директор Рийд Хейстинг заяви: „Ние също сме наистина несигурни какво ще донесе бъдещето“. Той обяви, че ще са нужни няколко месеца преди компанията да разбере какви ще са дългосрочните ефекти върху бизнеса ѝ.
Тъй като пандемията доведе до затварянето на кината, спирането на професионалните спортни лиги, концертите и други събития, стрийминг услугите като Netflix излязоха на преден план като една от редките все още налични възможности за видео забавление.
Netflix заяви, че е успяла да оперира от дистанция „с минимални проблеми в кракотосрочен и средносрочен план“, но също се е сблъскала с огромни предизвикателства заради коронавируса. Работата по на практика всички филми и телевизионно съдържание е спряна за седмици и няма точна дата, на която ще започне да се работи отново по съдържанието.
Netflix заяви, че спирането на продукциите ще има само слабо влияние върху новото съдържание през следващите седмици. Но ако продуцентите и актьорите останат вкъщи по-дълго, това може да се превърне в проблем. Netflix бърза да завърши някои проекти, които са в процес на финален монтаж и агресивно придобива съдържание от трети страни.
Въпреки всичко това, Netflix твърди, че екипът, занимаващ се с анимации, работи от вкъщи. Освен това има над 200 проекта в постпродукция, които също могат да бъдат довършени по време на карантината. Сценаристите на сегашните сериали продължават работа по новите епизоди.
Главният финансов директор на Netflix Тед Сарандос коментира, че няколко неща трябва да се случат преди продукцията да бъде възобновена, включително вдигането на заповедите за стоене вкъщи и наличието на протоколи за тестване на снимачните площадки и другаде.
„Трябва да можем да погледнем нашите служители, актьори и екип в очите и да им кажем, че това е безопасно място за работа“, категоричен е Сарандос.
По-голямата част от ръста на броя абонати е дошла извън Северна Америка. Netflix заяви, че е добавила близо 7 млн. абонати в региона, включително в Европа и Близкия изток, 2,9 млн. в Латинска Америка и 3,6 млн. – в Азия.
В САЩ и Канада, където компанията се сблъсква с по-голяма конкуренция, тъй като други медийни компании пускат собствени стрийминг услуги, Netflix отчете 2,3 млн. нови плащащи абонати, в сравнение с 548 хил. за четвъртото тримесечие и 1,9 млн. през първото тримесечие на предходната година.
Цената на акциите на Netflix скочи с 1% по време на следборсовата търговия. От началото на годината тя е нараснала с 34%, което прави стрийминг услугата една от малкото компании, чиито книжа записват ръст на стойността от началото на кризата с коронавируса.
Netflix обяви, че е генерирала 5,77 млрд. долара приходи за първото тримесечие, спрямо 4,52 млрд. долара година по-рано. Анализаторите прогнозираха 5,75 млрд. долара приходи. Компанията заяви, че силният ръст на абонатите е бил засенчен от особено силния американски долар, който е оказал натиск върху международните приходи на компанията.
Печалбата е нараснала до 709,1 млн. долара, или 1,57 долара на акция, от 344,1 млн. долара, или 76 цента на акция, година по-рано. Очакваше се компанията да спечели по 1,64 долара на акция, сочи прогноза на FactSet.
Netflix, която повиши цените си в САЩ през първото тримесечие на миналата година, твърди, че не планира подобни стъпки в близко бъдеще.