Американският технологичен гигант Google получи разрешение от федералните регулатори за управлението на система от подводни кабели, от която твърди, че се нуждае, за да повиши капацитета си на свързаност, пише CNBC.
Компанията е кандидатствала за разрешението на 2 април, посочвайки, че има „непосредствена нужда“ от него, защото вижда възможност системите ѝ да достигнат максимален капацитет в азиатско-тихоокеанския регион в следващите шест месеца, гласи решението на Министерството на правосъдието, което е подкрепено от Министерството на отбраната и Министерството на вътрешната сигурност. Google е казала на регулаторите, че без разрешението вероятно ще потърси алтернативен капацитет на „значително по-високи цени“.
Очакващата окончателните документи от Федералната комуникационна комисия подводна кабелна мрежа, която Google нарича Pacific Light Cable Network System, ще върви от САЩ до Тайван.
Всичко това се случва, след като директори заявиха, че компанията разполага с достатъчно капацитет, за да посрещне по-голямото търсене на услуги като YouTube, тъй като потребителите стоят по домовете си заради блокадите, наложени във връзка с новия коронавирус.
По повод на прекъсване от края на март, вицепрезидентът на Google по техническата инфраструктура Урс Холцле заяви, че става дума за програмна грешка в рутер на трета страна. Скоро след това той написа в блога на компанията, че „пиковите нива на трафик са в рамките на нашите възможности да се справим с натоварването“.
В края на март Google заяви, че временно ще намали качеството на всички видеа в YouTube, защото наблюдава ръст в потреблението. Скорошните проблеми в Cloud Platform на Google в крайна сметка доведоха до сривове в Gmail, Snapchat и в подразделението на Google за умни устройства за дома Nest.
Компанията управлява както наземни кабели, така и такива, които са подводни, за да се увери, че предлага бърз и добър достъп до своите услуги. Миналата година компанията пусна Equiano, кабелна мрежа от Африка до Европа.
„Разбираме важността на услугите на Google във времена като сегашните и сме ангажирани с добавянето на капацитет, за да изпреварваме търсенето“, коментира говорител на Google пред CNBC.