Amazon.com ще преустанови доставките на пакети, които не са нейни, твърдят източници, запознати с въпроса. Това се случва в момент, в който компанията преоценява предложенията, с които се конкурира директно с FedEx и United Parcel Service, пише Wall Street Journal.
Amazon е казала на спедиторите, че услугата, известна като Amazon Shipping, ще бъде паузирана през юни. Тя беше достъпна в част от американските градове.
В рамките на програмата шофьори на Amazon взимат пакети от компании и ги доставят на потребители, а не изпълняват поръчки от складовете на Amazon.
„Разбираме, че това е промяна за вашия бизнес и не сме взели това решение леко“, посочва Amazon в бележка до спедиторите, разгледана от Wall Street Journal. „Ще работим с вас в следващите няколко седмици, така че да има възможно най-малко смущения в бизнеса ви“.
Amazon се отказва от услугата, защото се нуждае от хората и капацитета си, за да се справи с ръста на собствените си поръчки, посочва източник, запознат с въпроса. Компанията заяви, че иска да наеме 100 хил. души в складовете си и се фокусира върху доставките на съществени за хората продукти и стоки по време на пандемията.
В миналото Amazon се опитваше да привлече спедитори към новата си услуга, като предлагаше по-опростени тарифи, включително премахването на много такси и доплащания, които другите играчи добавяха, за да намалят разходите си. Тя тества програмата в Лондон и Лос Анджелис, но не я направи широко достъпна в Съединените щати.
Amazon остава сила в индустрията за доставки, с над 30 хил. превозни средства, 20 хил. ремаркета и десетки самолети, които придвижват пакети из САЩ. В допълнение към собствените ѝ доставчици, Amazon оставя значителна част от доставките по домовете на UPS и на Американската пощенска служба.
Миналата година Amazon прекрати договора си за доставки с FedEx, която все повече виждаше онлайн търговеца като конкуретна заплаха заради нарастващите ѝ доставки.
През последните седмици FedEx и UPS се радват на сравним с коледния бум на доставките по домовете, тъй като все повече хора пазаруват от вкъщи, за да избегнат ходенето до магазина или да купуват от магазини, които са затворени в момента.
Говорител на UPS е отказал да коментира въпроса. FedEx твърди, че нейната мрежа е добре подготвена да се справи със сегашния ръст на онлайн търговията.