Много от шофьорите на Lyft и Uber Technologies забелязват ръст на бизнеса заради разпространението на коронавируса, но също така претеглят риска дали да се пазят или да продължат да печелят, пише Bloomberg.
Проучване, което ще бъде публикувано в петък, показва, че повече от половината от шофьорите в услугите за споделено пътуване твърдят, че са „много притеснени“ за спада на печалбата в резултат от вируса, а 41 на сто от тях са променили стратегията си за работа в резултат от случващото се. Тези промени включват скъсяване на работното време, отказване на превози от и до летищата и дори пълен отказ от работа.
Проучването, направено сред 871 шофьори в САЩ между 1 и 4 март, сравнява данните с подобни четиридневни периоди през 2020 г. и е проведено от Gridwise.
"Те правят каквото е нужно, за да продължат да печелят“, твърди Брандън Селърс, специалист в сферата на продуктовия растеж в базирания в Питсбърг стартъп, който стои зад проучването. Около една трета от шофьорите сега почистват колите си с дезинфектанти след всеки превоз, използват дезинфектанти за ръце и носят маски, допълва той. „Данните ни показват, че водачите се страхуват“.
Опасенията на шофьорите излизат наяве в момент, в който все повече хора търсят превози или поръчват храна за вкъщи в опит да избегнат тълпите хора. Но за шофьорите, готови да поемат риска, заплащането се е увеличило с 6 на сто в рамките на разгледания период според Gridwise, заради по-малкия брой шофьори, които се борят за поръчки, и ръста на цените в пикови моменти.
На пресконференция в Сан Франциско в последната седмица на февруари главният финансов директор на Lyft Браян Робъртс обяви най-големите приходи и брой на превозите в осемгодишната история на компанията. Той предположи, че притесненията за разпространението на вируса са причина за скока в търсенето от потребители, които обичайно ползват обществен транспорт.
В рамките на отделна пресконференция на следващия ден главният изпълнителен директор на Uber Technologies Дара Косровшахи предположи, че ръстът на поръчките на храна може да компенсира това, което той отбеляза като умерен спад на превозите до и от летищата.