След като направи първите си стъпки на румънския пазар на IT обучения, Софтуерният университет (SoftUni) планира навлизане на немскоезичните пазари. Това разкри в технологичното предаване Update по Bloomberg TV Bulgaria основателят на SoftUni Светлин Наков.
По думите му за тазгодишното представяне на компаниятa тя разчита на постиженията си на чужди пазари, тъй като местният до голяма степен е наситен.
“Много зависи от това какво ще постигнем в Румъния и какви уроци ще научим по пътя. Вярвам, че следващия език ще бъде немски и ще се насочим към немскоезичните пазари”, коментира той.
SoftUni отдавна работи по възможностите си за експанзия в чужбина. Проектът, включващ тестове на потенциалното разрастване зад граница, е започнал още през 2017 г. Такива тестове са направени в Малайзия, Филипините, Полша и Румъния. Резултатите, по думите на Светлин Наков, са били интересни.
“Доста очаквания бяха разбити, някои бяха потвърдени”, коментира той. “Успяхме да валидираме, че чрез онлайн маркетинг от България, ние успяваме да запишем много хора, както и очаквахме. Не е трудно да запишеш хора, трудно е да ги задържиш”.
Основателят на SoftUni подчерта, че около 70% от куристите в България учат онлайн, докато в чужбина този процент може да е по-висок.
“Това, което забелязахме в Румъния, е, че хората са добре образовани, знаят английски, въпреки че ние преподаваме на румънски”, коментира Наков. “Пазарът е много интересен - три пъти по-голяма държава от България, където няма голям доставчик на образователни услуги”.
Повече за плановете на SoftUni за 2020 г. вижте във видеото.