Американският производител на електромобили Tesla е затворил временно своите магазини в континенталната част на Китай от неделя, 2 февруари, сочи онлайн публикация от уикенда на служител в търговския отдел на компанията, пише CNBC.
Мярката е взета, след като повече от половината Китай спря работа в опит да овладее разпространението на новия коронавирус, който уби над 500 души в страната. Позовавайки се на опасения, свързани с общественото здраве, Apple обяви през уикенда, че затваря магазините си в страната до 9 февруари. Много чуждестранни брандове, работещи в Китай, също временно спряха или ограничиха своите бизнес операции в страната.
Комуникационният офис на Tesla в Китай не е отговорил на запитванията за коментар, изпратени от CNBC.
„От днес всички магазини на Tesla в Китай са затворени. Но ще отговарям на въпроси онлайн. Онлайн поръчките все още са добре дошли. Съветваме всички да си останете у дома и да се погрижите добре за здравето си“, гласи преводът публикацията на служителя на Tesla в WeChat.
Не е ясно дали същото важи и за търговските обекти в Хонконг.
В сряда книжата на Tesla понижиха стойността си с повече от 17%, след като вицепрезидентът на компанията в Китай Тао Лин обяви в Weibo, че електромобилите, за които първоначално се планираше доставка до потребителите в началото на февруари, ще се забавят заради разпространението на коронавируса.
За да овладее вируса, Шанхай нареди на местните бизнеси да не се връщат на работа преди 10 февруари, което означава, че местният завод на Tesla там също е временно затворен.
Tesla разполага с 24 магазина в Китай според уебсайта на компанията. Автомобилният производител не разкрива данни за продажбите си по страни, но търсенето е достатъчно голямо щом компанията отвори отделен завод в Шанхай миналата година.
През януари компанията тъкмо започна да доставя колите Model 3, произведени там, до китайските клиенти.
Затварянето на магазините е само един от показателите за това как вирусът може да засегне операциите на Tesla тази година.