Японската компания Panasonic отчете 3-процентен ръст на оперативната печалба през последното тримесечие, изпреварвайки очакванията на анализаторите. Зад резултатите стои намаляването на разходите и подобреното представяне на съвместния бизнес за батерии с Tesla, съобщава Ройтерс.
Panasonic, която доставя батерийни клетки за електрическите автомобили на Tesla, регистрира печалба от 100,4 млрд. йени (915,22 млн. долаар) за периода октомври-декември спрямо 97,6 млрд. йени година по-рано. За сравнение средната прогноза на осем икономисти, анкетирани от Refinitiv, бе за 67,36 млрд. йени.
Японската компания също така запази прогнозата си за печалба за годината до март на ниво от 300 млрд. йени, което отново е над средната прогноза от 295,14 млрд. йени от 20 анализатори.
Съвместният бизнес с батерии с Tesla отбелязва значително подобрение, след като заводът Gigafactory 1 в Невада увеличи производството си.
Миналата седмица Tesla отчете за втори път тримесечна печалба на фона на рекордното производство на автомобили. Компанията обяви, че без проблем ще произведе над половин милион превозни средства през тази година, което също така тласна нагоре и цената на акциите ѝ.
Panasonic изпитваше затруднения в търсенето на нов двигател за растеж. Преобразуването ѝ от производител на потребителски стоки в такъв на автоматични устройства и автомобилни компоненти забуксува на фона на продължаващите търговски войни и по-високите от очакваното разходи за развойна дейност.
И тъй като инвестициите в нови бизнеси не донесоха стабилна възвръщаемост, то сега приоритет на компанията е намаляването на разходите за сметка на растежа, оттеглянето от непечеливши инвестиции и реорганизирането на продуктовото портфолио.
Още технологични новини вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria!