Нетната печалба на кабелния гигант Comcast е нараснала с 26% през четвъртото тримесечие, отново благодарение на ръста на броя на интернет абонатите, въпреки че продължава да губи клиенти на бизнеса си с платена телевизия, пише Wall Street Journal.
Базираната във Филаделфия компания отчете печалба от 3,16 млрд. долара за четвъртото тримесечие, или 68 цента на акция, с което успя да отговори на очакванията на анализаторите, анкетирани от FactSet. За сравнение в рамките на същия период миналата година Comcast имаше 2,51 млрд. долара печалба, или 55 цента на акция.
Приходите са се повишили с 2 на сто до 28,4 млрд. долара. Comcast ще повиши дивидента си с 10% до 92 цента на акция през 2020 г. Това е втората поредна година, в която компанията повишава дивидента си с 10 на сто.
Гигантът е успял да добави 442 хил. потребители на високоскоростен интернет през тримесечието и е загубил 149 хил. клиенти на платената си телевизия. С това се отбелязва 11-то поредно тримесечие на спад на клиенти от този бизнес.
Широколентовите предложения на Comcast са генерирали 4,8 млрд. долара приходи. Звеното за платена телевизия пък отчита 5,5 млрд. долара приходи.
Приходите от подразделението NBCUniversal са се свили с 2,6 на сто до 9,15 млрд. долара. Отчасти това се дължи на слабото представяне на звеното за филмови развлечения, което беше засегнато от слабото представяне на „Котките“.
Миналата седмица NBCUniversal представи стрийминг платформата си Peacock, с което компанията ще се впусне в битка с играчи като Netflix, Walt Disney и Apple.
До 2024 г. Comcast очаква да има между 30 и 35 млн. активни абонати на Peacock, което ще доведе до годишни приходи в размер на 2,5 млрд. долара.