Конкуренцията и реакцията на Netflix
Инвеститорите в Netflix се чудят дали дните на надежден растеж на компанията са приключили. Услугата успя да привлече по-малко клиенти през 2019 г., отколкото през 2018 г., а ръстът ѝ в САЩ и Канада се забави. Публикувайки резултатите във вторник, Netflix заяви, че покачването на цените и нарастващият набор от опции затрудняват привличането на клиенти.
И ще става все по-трудно. Услугата Apple TV+ и платформата Disney + стартираха в САЩ през ноември, привличайки потребителите с по-ниски такси, докато HBO Max и Peacock на AT&T ще се появят онлайн през следващите няколко месеца.
Disney+, която се предлага и в Канада, Австралия и Нова Зеландия, ще бъде пусната във Великобритания, Франция, Германия, Италия, Ирландия, Испания, Австрия и Швейцария на 24 март. Apple TV+ пък е достъпна в над 100 държави и региони.
Услугата Disney+ струва по 7 долара месечно в САЩ и Канада, а в случай на обединяване с ESPN+ и Hulu – за 13 долара на месец. Новото стрийминг предложение достигна 10 млн. регистрации в първия си ден. Apple TV+ се появи на 1 ноември за 5 долара месечно, но е безплатна за една година, ако купите ново устройство от Apple. Представянето на тази платформа е по-трудно да се определи. WarnerMedia ще представи своята услуга HBO Max за 15 долара на месец, като плановете са това да се случи през май.
Netflix е достъпна в над 190 държави, а стандартният ѝ план в САЩ струва 13 долара на месец.
Но базираната в Лос Гатос, Калифорния, компания твърди, че стратегията ѝ все още е стабилна, а конкуренцията не бива да доведе до промяна в курса. Загубата на популярни предавания като „Приятели” за сметка новите конкуренти досега не е оказвала влияние върху зрителската аудитория. Абонатите на Netflix просто намират други предавания, които да гледат, твърди главният директор по съдържанието Тед Сарандос.
За доказателство Netflix може да посочи глобалния си растеж в последното тримесечие. Компанията добави 8,76 милиона клиенти за периода, в сравнение с прогнозите от 7,65 милиона. Хейстингс ги определи като „невероятни числа“.
След като конкурентите изтеглиха съдържанието си от Netflix, компанията започна да инвестира по-агресивно в собствени филми и сериали. Стрийминг пионерът планира да увеличи разходите си с 20% за тази година,като бюджетът за програми ще достигне около 12 млрд. долара.
Сериалът „Приятели“ напусна Netflix в САЩ този месец и ще се върне в HBO Max. “Офисът“ също ще бъде изтеглен, но в края на 2020 г. и ще бъде наличен в новата услуга на NBCUniversal, Peacock, която предстои да бъде пусната.


Българинът е песимист по природа, не вярва нито в имотното си състояние, нито в благополучието си
Желязков коментира кървавата атака в Сидни
Предупреждение от MI6: Русия е експанзионистична и ревизионистка заплаха
Трифонов: Това, че Асен Василев е излязъл с тънкото си гласче да пее химна - не го прави лидер на протеста
Близо три десетилетия след смъртта си Франк Синатра отново оглавява музисалните класации
Чили избра най-десния президент след Пиночет, завивайки в орбитата на САЩ
Цената на петрола се покачва поради по-добро търсене от Китай
Най-слабите продажби на дребно в Китай след Covid усилват икономическите рискове
Франция иска отлагане на вота в ЕС по търговското споразумение с Южна Америка
Пета Ла Ниня за шест години ще наруши реколтите и веригите за доставки
Изтеглянето на милиони мотори показва големия проблем на съвременните ДВГ
Как Mercedes-Benz W124 постави еталон с „несъвършените“ си огледала
Полицията в Дубай се сдоби с най-откаченото Ferrari Purosangue
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Графика от 19-ти век с предупреждение: 2026 г. ни чака финансова криза
Използването на социалните мрежи намалява концентрацията при децата
Шефът на MI6 предупреждава Путин: Няма да изоставим Украйна
Тръмп похвали мъжа, обезоръжил единия нападател в Сидни
Франция пусна най-дългия градски лифт в Европа