По този начин компанията се застъпва за твърдението, че шофьорите са независими работници, а не нейни служители
Един от лидерите в бизнеса за споделено пътуване Uber Technologies Inc. позволява на някои шофьори в Калифорния да определят собствени тарифи, като се застъпва за твърдението, че шофьорите са независими работници, а не нейни служители, съобщава Bloomberg.
Функцията се тества по някои маршрути до летището, "за да се запази гъвкавата работа" за шофьорите в Калифорния, заяви говорител на компаняита. Това е най-новото изменение на вътрешните условия за работа в отговор на законопроект, който влезе в сила на 1 януари с идеята да преквалифицира работниците от гиг икономиката като служители, които имат право на обезщетения като болнични, и не са независими работници.
Шофьорите на летищата в Санта Барбара“, Сакраменто и Палм Спрингс ще могат да увеличат тарифите до пет пъти над нормалната тарифа. Uber ще усъвършенства идеята през следващите седмици и, в зависимост от резултатите от тестовете, може да я разгърне по-широко, заяви говорителят.
Новият трудов закон в Калифорния може да хвърли в смут бизнеса със споделено пътуване, развит от Uber и други компании, като би засегнал явлението на трудовия пазар „работна ръка на повикване“.
Uber, Lyft Inc., DoorDash Inc. и Postmates Inc. водят обществени кампании за гласуване в Калифорния за отмяна на закона, като същевременно гарантират минимално заплащане от 21 долара на час и предоставят някои обезщетения на водачите.
Анализаторите на Uber и Lyft определят закона като екзистенциална заплаха за бизнес модела на компаниите.