През април 2019 г. Tile.com, която позволява на потребителите да откриват загубени вещи, изведнъж се оказва в конкуренция с Apple, след като години наред се радва на взаимно полезните си отношения с производителя на iPhone, предава Ройтерс.
Tile присъства в магазина за приложения на Apple, а последната продава нейни продукти в своите магазини от 2015 г. Тя дори показа технологията на Tile на най-голямото си годишно събитие през 2018 г., а стартъпът изпрати инженер в централата на Apple, който да разработи функция за гласовия асистен Siri.
В началото на следващата година директорите на Tile прочитат в медиите, че Apple пуска хардуерен продукт, както и услуга, наподобяващи това, което Tile продава. До юни Apple окончателно спира да продава продуктите на Tile в магазините си, а след това успя да привлече един от нейните инженери.
"След внимателно обмисляне и месеци, в които нашите притеснения бяха отнесени до Apple през обичайните... канали, Tile взе решение да продължи да изразява опасенията си за антиконкурентните практики на Apple”, коментира главният съветник на Tile Кирстен Дару.
Стартъпът ще е една от четирите компании, които ще свидетелстват на изслушване пред американските власти днес. Те призовават Конгреса да разгледа как големите компании използват значителното си влияние на онлайн пазара, за да вредят на конкурентите си.
Подобни разследвания вече се водят от Министерството на правосъдието, Федералната търговска комисия и от адвокати в десетки щати.
Говорител на Apple твърди, че компанията не е изградила бизнес модел около това да знае каква е локацията на потребителя или тази на устройството им, че потребителите имат контрол над тези данни и могат да изберат кои услуги, свързани с местоположението, да са активирани или не.
През септември властите в САЩ поискаха повече от 80 компании да предоставят информация за това как бизнесът им е бил засегнат от антиконкурентното поведение на Amazon, Apple, Facebook и Google. През октомври стана ясно, че финалният доклад по случая се очаква в началото на 2019 г.
Сред компаниите, които днес ще свидетелстват, е Basecamp, която продава онлайн инструмент за управление на проекти. Тя възропта срещу практиките на Google в областта на рекламата и търсачките. Google носи над 40% от трафика на Basecamp.