Транспортното мобилно приложение FlixMobility обяви в четвъртък (9 януари) 37% увеличение на броя на пътниците си за миналата година. Това бе съобщено, след като най-добре финансираният германски технологичен стартъп заяви по-рано, че е най-големият доставчик на междуградски автобусни услуги в света, информира Ройтерс.
FlixMobility, която управлява мобилно приложение, подобно на това на Uber, като си партнира с частни автобусни и железопътни компании, е превозила 62 милиона пътници през 2019 г., като темпът на растеж се забавя леко спрямо 2018 г.
Компанията, чиято дейност започна през 2013 г., набра най-много средства от финансиране от всички германски стартъпи през миналия юли, привличайки около 500 млн. евро (556 млн. долара) от инвеститори, водени от TCV и Permira, с което дружеството постигна пазарна оценка от 2 млрд. евро.
Компанията е особено популярна със своите междуградски автобуси FlixBus, като през миналата година тя успя да разшири бизнеса си в Украйна, като придоби и водещия турски доставчик на автобусни услуги Kamil Koc и европейската услуга за автобусни пътувания на дълги разстояния Eurolines. Сега стартъпът присъства в 30 държави.
FlixMobility навлезе и в САЩ през 2018 г., като предизвика местния конкурент Greyhound, а в момента обслужва 100 дестинации от източното до западното крайбрежие.
Компаниите, които подкрепят FlixMobility, включват Holtzbrinck Ventures, Европейската инвестиционна банка, General Atlantic, Silver Lake и германския производител на автомобили Daimler.
Въпреки че FlixMobility не представя финансови отчети, Енгерт, от компанията посочват, че са на печалба на основните си пазари.
Една от бъдещите цели на стартъпа е пазарът в Индия.
В същото време компанията разширява услугата си FlixTrain в Германия и планира да започне железопътни операции в Швеция тази година.