IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Spotify замразява политическата реклама през 2020 г.

Това се случва в момент, когато предизборната кампания за президентските избори в САЩ навлиза в решителна фаза

22:42 | 27.12.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Spotify Technology съобщи, че ще направи пауза в политическите реклами в платформата за стрийминг на видео в началото на 2020 г., съобщава Ройтерс.

Най-популярната услуга за стрийминг на видео в света с близо 141 млн. потребители през октомври съобщи, че паузата ще важи също за оригиналните и ексклузивни подкастове на Spotify.

Решението е взето в момент, когато предизборната кампания за президентските избори в САЩ през ноември 2020 г. навлиза в решителна фаза.

Онлайн платформи като Facebook и Alphabet са подложени на нарастващ натиск да следят дезинформацията в платформите си и да спират разпространението на политически реклами, които съдържат неверни или подвеждащи твърдения. Twitter забрани политическите реклами през октомври, а миналия месец Google съобщи, че ще спре да позволява на рекламодателите да насочват предизборни реклами, използвайки публични данни на избирателите и политически пристрастия.

„На този етап все още нямаме необходимите силни процеси, системи и инструменти, за да проверяваме и преглеждаме отговорно това съдържание“, заяви говорителка на Spotify в комюнике.

„Ще преосмислим това решение, тъй като продължаваме да развиваме капацитета си“, допълни тя.

Spotify, която приема политическа реклама само в САЩ, не е отговорила на въпрос на Ройтерс каква част от приходите на компанията се генерират от политически реклами.

„Spotify не беше широко използвана онлайн платформа за реклама при предишните предизборни кампании. Но тъй като останалите онлайн платформи ограничиха политическите си реклами, рекламодателите търсят нови възможности“, казва Ерик Уилсън, дигитален стратег на Републиканската партия.

Новата политика ще обхваща политически групи като кандидати за изборна длъжност, избирани и назначавани ръководители, политически партии, комитети за политическо действие и суперкомитети за политическо действие, както и съдържание за или против тях. Spotify няма да продава и реклами, които настояват за определени законодателни или съдебни решения.

Ходът се отнася само за продажбите на реклами от платформата, но не и за вградените реклами в съдържание на трети страни, въпреки че те все пак ще бъдат подложени на по-широките политики за съдържанието на Spotify.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:25 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още