Uber планира да “заложи” на инвестициите си в електрически велосипеди и тротинетки през 2020 г., и по-специално ще се фокусира върху Европа, обяви директор на компанията, цитиран от CNBC.
През миналата година фирмата придоби базираната в САЩ услуга за сподеяне на велосипеди Jump, вярвайки в ръста на т.нар. “микромобилност”. След това Uber се погрижи да пусне услугата и в международен план, предимно в Европа.
“Искаме да заложим на микромобилността”, коментира Кристиан Фрийс, ръководител на Jump за Европа, Близкия изток и Африка. “Виждаме колко красиво работи това за основния ни бизнес и споделянето на превози и искаме да инвестираме повече и по-сериозно, особено в Европа”.
Uber твърди, че навлизането на велосипедите и тротинетките на Jump в Европа е надминало това в САЩ през последните осем месеца. Според компанията над 500 хил. европейци са карали тези превозни средства през същия период от време, като са направили 5 млн. пътувания.
Фирмата не разкрива данни за това колко американски потребители са ползвали Jump, но твърди, че услугата е най-популярна в Париж, следван от Сакраменто и Сиатъл.
Инвестирането на още пари в брой в толкова специфична част от бизнеса ѝ може да се сметне за спорно от страна на акционерите, които оказват натиск върху цената на акциите, откакто компанията се листна на борсата през пролетта. Големият въпрос, който си задават, е свързан с това кога Uber ще започне да генерира печалба. От своя страна компанията твърди, че ще постигне това до 2021 г.