Оценката на Netflix беше понижена до еквивалента на „продавай“ от Needham, която повтори виждането си, че видео стрийминг компанията е изправена преди риск да загуби милиони клиенти през 2020 г., като се има предвид конкуренцията и цените, пише Bloomberg.
Компанията „трябва да добави втора, по-евтина услуга, за да се конкурира с Disney+, Apple+, Hulu, CBS All Access и Peacock”, посочва в бележка до клиентите анализаторът Лаура Мартин, която прогнозира загубата на 4 млн. американски абонати за следващата година, ако Netflix не направи никакви промени.
Тъй като счетоводният баланс „не може да издържи по-ниски приходи“, Needham препоръчва създаването на услуга с по-ниска месечна такса, която обаче ще се подкрепя от рекламни приходи.
Netflix “многократно е заявявала, че няма да има реклама, което вярваме ще доведе до загуба в САЩ“, посочва Needham.
Книжата на Netflix загубиха 2,3% от стойността си преди началото на търговията в САЩ, което предполага, че ще продължат периода си на слабо представяне. Цената на акциите се понижава през последните седем борсови дни, без да се включва днешната активност преди началото на сесията.
От началото на годината Netflix записва около 13% ръст на стойността на книжата, което е под 25-те процента повишение на S&P 500.
Миналата седмица Citi понижи оценката си за акциите на Netflix до „неутрална“, позовавайки се на засилващата се конкуренция.
Отделно от това KeyBanc Capital Markets наскоро предупреди, че Netflix може да продължи негативната тенденция за абонатите, тъй като е изправена пред конкуренция от компании като Walt Disney.