Продажбите по време на Кибер понеделника са напът да донесат рекордните 9,2 млрд. долара, сочат късни оценки, следвайки добрите резултати от Черния петък, съобщава Ройтерс.
Купувачите имаха на разположение близо месец на големи намаления и промоции, тъй като търговците на дребно се опитват да се възползват максимално от сезона на празниците, който тази година е с шест дни по-кратък.
Adobe Analytics прогнозира, че 72,1 млрд. долара са похарчени онлайн през месеца, завършващ на 1 декември, а Кибер понеделника, който традиционно е най-големият ден за онлайн пазаруване в САЩ, отбеляза ръст от 16,9% при продажбите през годината към 19 ч. източноамериканско време.
Adobe, която следи трансакциите на 80 от най-големите 100 търговци на дребно в САЩ, заяви, че леко понижава предишната си прогноза за продажби в размер на 9,4 млрд. долара на фона на новите данни.
Amazon.com Inc и нейни конкуренти като Target Corp и Walmart Inc заложиха на оптимизиране на услугите за доставка, за да изпълняват онлайн поръчките по-бързо. Взимането на онлайн поръчки в магазина също става по-плавно, заяви Карол Шпикерман, президент на консултантската компания Spieckerman Retail.
Според Adobe 3 млрд. долара от прогнозните продажби ще дойдат от сделки за смартфони, което представлява нов американски рекорд.
Големите компании се справиха добре в тази посока, изпреварвайки малкия бизнес заради направените инвестиции в мобилни приложения и други технологии, както и заради по-голямото разнообразие от продукти и сделки, заяви Тейлър Шрайнер, директор на Adobe Digital Insights.
„Големите компании все още получават непропорционален растеж спрямо малките“, посочва той.
Кибер понеделникът не премина особено плавно за най-големият онлайн търговец на дребно в света, Amazon. Протестите срещу лошото отношение към складовите работници и увеличаващите се парникови емисии убиха стремежа на компанията за по-бързи доставки.
Говорителят на Amazon Кристен Киш заяви, че синдикатите и групите, финансирани от конкуренти, „създават дезинформация“ относно Amazon, която е водеща в индустрията по отношение на заплащанео и облагите.
Компанията се стреми да постигне въглероден неутралитет до 2040 г.
Активистите също се опитаха да блокират търговски център в Париж, като осъдиха налагането на идеята за Черен петък в Европа.
Националната федерация за търговия на дребно в САЩ изчислява, че почти 69 милиона американци ще пазаруват онлайн в понеделник, като техният фокус пада върху широка гама от продукти - от мобилни телефони до кухненски съдове, като Adobe оценява, че най-големите намаления са при телевизорите и компютрите.
Сред най-продаваните артикули попадат играчки от филма „Замръзналото кралство 2“, кукли на L.O.L и игралната конзола Switch Nintendo Co Ltd, добавят от Adobe.